Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Renault Clio Gordini RS byl vyroben již v tisíci exemplářích
21.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tato zpráva může znít banálně, ale skrývá se v ní více, než byste čekali. Renaultsport je totiž se svými modely velmi úspěšný a obliba provedení Gordini vše jen podtrhuje.
Tisíc vyrobených aut se pro automobilku velikosti Renaultu nezdá být ternem, u zvláštního provedení sportovní verze jakéhokoli vozu ale jde o vysoké číslo. Tisícovku vyrobených exemplářů totiž právě překročil model Clio Gordini RS. A zvládl to za méně než rok, do prodejů se dostal v květnu 2010.
Pokud byste snad poslední roky zcela ignorovali dění v automobilismu, připomeňme, že Renault značku Gordini oživil na sklonku roku 2009, kdy představil Twingo Gordini RS, zmíněné Clio jej následovalo o pár měsíců později. Oba vozy pak dorazily na český trh na konci loňského května. Později se navíc nabídka Renaultů Gordini rozrostla o slabší Twingo Gordini a nejnověji i o Wind Gordini, který byl představen na nedávno skončivším ženevském autosalonu.
I když starší z nás budou mít značku Gordini a její modrý háv s bílými pruhy spojen hlavně se špičkovou závodní technikou, která svého času panovala na světových rallye, dnes je znakem pouhých designových úprav a v některých případech i lepší výbavy. Právě Clio Gordini RS se od „běžného” RS odlišuje pouze jiným ztvárněním karoserie a interiéru.
A teď ty zajímavější informace. I přesto, že nabídka současných Renaultů Gordini nezní kdo ví jak atraktivně, plná polovina zákazníků Clia RS a Twinga RS si za poslední rok zvolila právě toto provedení. Renault navíc tvrdí, že oba zmíněné vozy jsou vládci svých segmentů. Twingo RS má mít mezi sportovními supermini (segment A) tržní podíl plných 25 procent, Clio RS pak mezi sportovními mini (segment B) 16 procent. Pokud polovina zákazníků obou vozů volí verze Gordini, mají i ony ve svých třídách pozici více než dobrou.
Renauty Twingo RS a clio RS ve verzi Gordini
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejčtenější články
- Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024 - Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
25.11.2024 - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
25.11.2024 - První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024 - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva