Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Renault Alpine: možná podoba produkční verze je venku, srkze patentové snímky
22.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vypadá to jen na patentování podoby konceptu, ale tohle není stejné auto. Má méně agresivní zadní difuzor s centrálním výfukem a konvenční zadní okno.
O znovuvzkříšení značky Alpine se mluví již hezky dlouho. Minulý víkend krátce před zahájením letošního již 83. ročníku závodu 24 hodin Le Mans však francouzská automobilka Renault nezůstala pouze u řečí, ale přišla rovněž s předpdoukčním konceptem. Ten možná řadu lidí zklamal, přeci jen oproti předchozí studii šlo o radikální odklon v poněkud retrospektivním stylu. Naděje ovšem umírají poslední, což záhy potvrdil šéf značky Bernard Ollivier. Ten totiž dodal, že na základě ohlasů odborné i laické veřejnosti může dojít k přepracování vzhledu.
Nové snímky z patentového úřadu ovšem naznačují, že s velkou proměnou počítat nemáme, pokud tedy Renault ještě nezmění názor. K návštěvě úřadu WIPO (World Intellectual Property Organization) a můžete namítnut, že by mohlo jít jen o zaregistrování vzhledu konceptu z Le Mans. Ani to vyloučit nelze, oproti této studii si ovšem ale na „přihlášeném autě” můžeme všimnout některých odlišných detailů. Především zmizelo zadní křídlo, místo něj tu máme konvenční zadní okno. Méně agresivní je pak i difuzor, který již není rámován koncovkami výfuku. Ty se smrskly do jedné, jež navíc nahradila uprostřed usazené brzdové světlo vyvedené ve stylu Formule 1. A viditelná je konečně i grafika předních a zadních světlometů.
Poněkud zarážející je tak jen velikost zpětných zrcátek a absence klik dveří, které nás vrací zpět ke konceptu, patentové malůvky ale někdy nebývají dokonalé. Je tedy otázkou, co přesně vidíme, i kdyby ale mělo jít jen o „koncept bez nálepek”, stálo by to za pozornost. Než Renault vyrukuje s hotovým autem, mohl by ukázat ještě nějaký produkci bližší exemplář, se kterým by dorazila alespoň nějaká ta fakta o pohonném ústrojí. V jeho případě totiž doposud nevíme, zda zadní kola bude roztáčet 1,6litrový nebo dvoulitrový motor. Přeplňování u toho ale bude určitě, stejně jako nízká hmotnost.









Patentové snímky naznačují, že produkční verze Renaultu Alpine se oproti konceptu jen zbaví samolepek a poupraví pár detailů
Zdroj: Planete-GT.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Další kontroverzní kreace Mansory dráždí oči i žaludek, její jméno dává nepokrytě najevo, komu „podkuřuje”
21.3.2025VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025Bývalý technik NASA rozjel Autopilot Tesly a další systém proti zdi pomalované obrazem okolí, podívejte se na výsledek
21.3.2025Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva