Home > Rubriky a sekce > Bleskovky, Bleskovky > Článek
Range Rover TDV8: 313 koní a osmistupňový automat
25.6.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
Automobilka Land Rover neustává v kontinuální inovaci své vlajkové lodi Range Rover a pro modelový rok 2011 si připravila několik podstatných vylepšení.
V Solihull letos oslavili 40. výročí od představení prvního modelu (16. června 1970) a současná třetí generace v modelovém roce 2011 oslaví již desáté výročí od svého představení. A oslava to bude vskutku důstojná. Motorový program vedle současného topmodelu Supercharged s dvojitě přeplňovaným osmiválcem 5,0 litru (375 kW, 625 N.m) totiž rozšíří zbrusu nový vznětový osmiválec o zdvihovém objemu 4,4 litru, který nahrazuje stávají tubodiesel TDV8 3,6 litru.
Blok nového motoru vychází od předchůdce, ale disponuje válci s větším zdvihem, další novinkou jsou keramické žhavící svíčky, které se ohřívají dvakrát rychleji než původní ocelové. Osmiválec je paralelně přeplňován dvojicí nestejně velkých turbodmychadel. To větší je v provozu za všech podmínek, menší se pak přidává, když motor překročí hranici otáček 2400 1/min. Největší výkon dosahuje hodnoty 230 kW (313 koní), točivý moment vrcholí 700 N.m. Tato obrovská čísla dokáže bez problémů zpracovávat nová osmistupňová samočinná převodovka ZF.
Nový Range Rover TDV8 dokáže zrychlit z klidu na 100 km/h za 7,8 s a pak pokračovat až do rychlosti 210 km/h. Přitom si v kombinovaném cyklu vystačí s 9,4 l na 100 km. Zasvědcení vědí, že se jedná o první RR, který se podle oficiální metodiky měření spotřeby dostal pod 10 l na 100 km.
Další novinkou je absence voliče převodovky na středovém tunelu, kde zůstal nyní pouze otočný ovladač, a také jednodušší ovládací panel systému Terrain Response. Ve výbavě pak přibyl asistent rozjezdu v kopci (HAS). Nový Range Rover TDV8 se bude prodávat pouze ve verzích Vogue a Autobiography, bude mít trochu jinou přední masku a brzdy Brembo z modelu Supercharged, jehož technika včetně šestistupňové samočinné převodovky se nemění.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva