Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Range Rover 2013 CLR R: tuning Lumma Design odbourá veškeré terénní schopnosti
19.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Posílení přeplňovaného osmiválce na 568 koní lze kvitovat. Snížený podvozek, nízkoprofilové pneumatiky a extrémní bodykit však dostávají palec dolů.
Čtvrtou generaci Range Roveru už známe skoro do posledního šroubku. Během mezinárodního představení jsme s ní projeli písečné duny i pohoří Atlas. Za tu dobu si mě britská novinka opravdu získala, že jsem nakonec akceptoval i její svérázný design. Možná to uvidíte stejně, tuningová společnost Lumma Design se ovšem rozhodla, že nás donutí tento názor přehodnotit. Její první stylistický kit CLR R je totiž extrémně brutální. Dokonce natolik, že zejména zezadu se na něj po chvíli odmítnete dívat.
Pohled zepředu by se přitom dal akceptovat. Designéři Lumma Design víceméně jen klasický Range Rover přiblížili jeho dynamičtější variantě Sport. Jenže následné rozšíření blatníků dekorované ventilačními otvory a osazení zádě karbonovým nárazníkem s integrovaným difuzorem již takovou pochvalu nezaslouží. Zvláště, když naprosto zruinována je dříve fenomenální prostupnost jakýmkoliv terénem.
Další degradaci off-roadu na striktně silniční nářadí pak má na starosti snížený podvozek a 22palcová litá kola CLR 22 Mono s nízkoprofilovými pneumatikami o rozměru 315/30. Na druhou stranu, jejich šířka pomáhá optimálněji přenést na vozovku 548 nebo 568 koní, jež produkuje upravený benzinový pětilitr V8. Lumma Design přitom dodává, že ve fázi vývoje je také upgrade dieselového osmiválce.
Jde zatím o avízo budoucí širší nabídky úprava, a tak nás do interiéru zatím autoři nepustí. V jejich plánech však figuruje dvoubarevné kožené čalounění, karbonové obklady, sada hliníkových pedálů a unikátní lišty dveřních prahů. Tedy v tuningovém světě nic neobvyklého. Ceny jsou zatím pochopitelně neznámou, neboť žádná z avizovaných úprav zatím není k mání. Kdy se to změní, ještě nevíme, při opětovném pohledu na záď ale tato nejistota až tak nezarmoutí. Jakmile budeme vědět více, dostupné úpravy vám představíme podrobněji...
Tuningový kit CLR R společnosti Lumma Design sebral čtvrté generaci Range Roveru britskou eleganci i terénní schopnosti
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- „Zýrou emišns”? Volvo přiznalo, že jeho „nulové emise” znamenají přesně 36,7 tuny CO2, to je panečku matematika
2.10.2024 - Jeep žádá majitele téměř 200 tisíc dobíjecích aut, aby je nenabíjeli a neparkovali uvnitř, 13 už jich shořelo
2.10.2024 - Vrcholné elektrické Mercedesy ztrácí na ceně tak moc a tak rychle, že se po chvíli prodávají levněji než tuctové nové Tesly Y
2.10.2024 - Velké SUV Renaultu jako nové propadlo. Jako ojeté je na tom snad ještě hůř, stojí ale pakatel
2.10.2024 - Škoda pod tlakem odpískala své absurdní plány. Elektrická Octavia se odkládá, smrt spalovacích modelů též, šéfové přiznali barvu
3.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva