Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Radical RXC se ukázal na videu, dostane šestiválec z Mustangu s 380 koňmi
5.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové pokračují ve vývoji svého prvního modelu s pevnou střechou. Na stovku prý zrychlí pod tři sekundy, letní zahájení prodeje je ale nejisté.
Název Radical Sportscars není dozajista neznámý komukoliv, kdo někdy slyšel o Severní smyčce německého Nürburgringu. Právě Zelené peklo udělalo malou britskou firmičku světově proslulou, neboť s modelem SR8LM dosáhla rekordního času 6 minut a 48 sekund mezi silničními vozy. Tento fakt je tedy trochu úsměvný, neboť „na značky” postavíte osmiválcový Radical jen v několika zemích světa, kdežto třeba se čtyřválcovým SR3 SL (Street Legal) můžete bez obav z ruky zákona řádit i na českých vozovkách. A to samé by vám měl umožnit chystaný Radical RXC.
Podle nového videa magazínu XCAR si ovšem na nejextrémnější kupé na světě ještě nějakou tu chvilku počkáme. Radical totiž sice již absolvoval vývoj na okruzích, ze silnic však veškerá potřebná data ještě nemá. Ladění tedy není u konce, což se týče zejména podvozku, který musel být stejně jako karoserie nově navrhnut od začátku až do konce. I když třeba takové tlumiče typu push-rod si již značka vyzkoušela u svých předchozích modelů.
To ovšem neplatí o pohonné jednotce, kterou nebude ani motor ze Suzuki Hayabusa, ani přeplňovaný čtyřválec od Fordu, který užívá model SL. Spolupráce s modrým oválem ale Radical nezanechá, neboť za sedadla umístí 3,7litrový šestiválec z Fordu Mustang. Jeho výkon by přitom měl dosahovat nějakých 380 koní, což v kombinaci s hmotností okolo 900 kg znamená akceleraci z klidu na stovku pod 3 sekundy a předpokládanou nejvyšší rychlost 282 km/h.
Tím ale nové dostupné informace končí, o ceně nebo zahájení prodeje nepadne na videu během necelých osmi minut ani slovo. Vycházet tak můžeme jen z původních informací, které zájemce odkazovali na léto, přičemž cena by měla startovat na 2,6 milionech korun.
Nový Radical RXC prochází finální fází vývoje, která se zaměřuje na využitelnost na běžných silnicích
Zdroj: Radical Sportscars, XCAR Films
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch