Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Radical RXC se ukázal na videu, dostane šestiválec z Mustangu s 380 koňmi
5.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové pokračují ve vývoji svého prvního modelu s pevnou střechou. Na stovku prý zrychlí pod tři sekundy, letní zahájení prodeje je ale nejisté.
Název Radical Sportscars není dozajista neznámý komukoliv, kdo někdy slyšel o Severní smyčce německého Nürburgringu. Právě Zelené peklo udělalo malou britskou firmičku světově proslulou, neboť s modelem SR8LM dosáhla rekordního času 6 minut a 48 sekund mezi silničními vozy. Tento fakt je tedy trochu úsměvný, neboť „na značky” postavíte osmiválcový Radical jen v několika zemích světa, kdežto třeba se čtyřválcovým SR3 SL (Street Legal) můžete bez obav z ruky zákona řádit i na českých vozovkách. A to samé by vám měl umožnit chystaný Radical RXC.
Podle nového videa magazínu XCAR si ovšem na nejextrémnější kupé na světě ještě nějakou tu chvilku počkáme. Radical totiž sice již absolvoval vývoj na okruzích, ze silnic však veškerá potřebná data ještě nemá. Ladění tedy není u konce, což se týče zejména podvozku, který musel být stejně jako karoserie nově navrhnut od začátku až do konce. I když třeba takové tlumiče typu push-rod si již značka vyzkoušela u svých předchozích modelů.
To ovšem neplatí o pohonné jednotce, kterou nebude ani motor ze Suzuki Hayabusa, ani přeplňovaný čtyřválec od Fordu, který užívá model SL. Spolupráce s modrým oválem ale Radical nezanechá, neboť za sedadla umístí 3,7litrový šestiválec z Fordu Mustang. Jeho výkon by přitom měl dosahovat nějakých 380 koní, což v kombinaci s hmotností okolo 900 kg znamená akceleraci z klidu na stovku pod 3 sekundy a předpokládanou nejvyšší rychlost 282 km/h.
Tím ale nové dostupné informace končí, o ceně nebo zahájení prodeje nepadne na videu během necelých osmi minut ani slovo. Vycházet tak můžeme jen z původních informací, které zájemce odkazovali na léto, přičemž cena by měla startovat na 2,6 milionech korun.




















Nový Radical RXC prochází finální fází vývoje, která se zaměřuje na využitelnost na běžných silnicích
Zdroj: Radical Sportscars, XCAR Films
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 6 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 2 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 3 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 5 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 6 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 15:42 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins