Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
PSA v Číně opanovalo už 10 procent luxusního segmentu, hlavně díky Citroënu DS
26.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volba správné klientely a cen vyšla Francouzům na jedničku. Skromně ovšem dodávají, že na reputaci řady DS bude muset pracovat ještě 20 let.
Evropské trhy sice aktuálně francouzskému koncernu PSA příliš nepřejí, v Číně se ovšem jedná o docela odlišný příběh. A to zejména díky Citroënu DS, který je na tamním trhu považován za samostatnou značku. Společně s vybranými modely Peugeotu totiž tato řada dokázala ovládnout 10 procent v rámci luxusního segmentu, což je velmi dobrý výsledek. Asi tak nebude překvapením, když uvedeme, že obě značky mají v plánu svůj podíl ještě navýšit.
Důvodem úspěchu je prý jiné zacílení, než jaké mají ostatní luxusní značky. „Byznysmen, který zvažuje nákup Audi A6, si nikdy nepořídí vůz jako DS5. Po něm sahají spíše lidé pracující v lifestylovém odvětví, například návrháři,“ říká k tématu Arnauld Ribault, šéf divize DS pro Čínu. Dodává přitom, že automobilka by právě těmto zákazníkům v následujících čtyřech letech ráda prodala minimálně 200 000 vozů s označením DS.
Krom samotného zacílení pak samozřejmě hraje svou roli i cena. Kupříkladu za zcela nový Citroën DS 5LS zaplatíte 149 900 čínských yuanů (cca 480 000 Kč), zatímco čínské Audi A3 sedan vychází na 199 900 RMB (640 tisíc korun). Tedy nepopiratelně dráže, přičemž do cen obou vozů nepromlouvají ani extrémně vysoké dovozní daně. Jak Citroën, tak i Audi mají své továrny také v Číně.
Dá se přitom předpokládat, že za rok budou dané výsledky zajímavější. Francouzi totiž chtějí počet čínských dealerství navýšit na stovku, přičemž dorazit mají i nové modely navržené přímo pro tamní trh. Vedení PSA ovšem kupodivu vcelku skromně dodává, že na reputaci řady bude třeba stále ještě pracovat - aby image Citroënu DS byla na úrovni zmíněného Audi, je prý třeba dvou dekád.
Nový Citroën DS 5LS je čínským trhákem, designován byl totiž speciálně pro tamní trh
Zdroj: Autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před hodinou - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před hodinou - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 2 hodinami - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva