Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
PSA v Číně opanovalo už 10 procent luxusního segmentu, hlavně díky Citroënu DS
26.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volba správné klientely a cen vyšla Francouzům na jedničku. Skromně ovšem dodávají, že na reputaci řady DS bude muset pracovat ještě 20 let.
Evropské trhy sice aktuálně francouzskému koncernu PSA příliš nepřejí, v Číně se ovšem jedná o docela odlišný příběh. A to zejména díky Citroënu DS, který je na tamním trhu považován za samostatnou značku. Společně s vybranými modely Peugeotu totiž tato řada dokázala ovládnout 10 procent v rámci luxusního segmentu, což je velmi dobrý výsledek. Asi tak nebude překvapením, když uvedeme, že obě značky mají v plánu svůj podíl ještě navýšit.
Důvodem úspěchu je prý jiné zacílení, než jaké mají ostatní luxusní značky. „Byznysmen, který zvažuje nákup Audi A6, si nikdy nepořídí vůz jako DS5. Po něm sahají spíše lidé pracující v lifestylovém odvětví, například návrháři,“ říká k tématu Arnauld Ribault, šéf divize DS pro Čínu. Dodává přitom, že automobilka by právě těmto zákazníkům v následujících čtyřech letech ráda prodala minimálně 200 000 vozů s označením DS.
Krom samotného zacílení pak samozřejmě hraje svou roli i cena. Kupříkladu za zcela nový Citroën DS 5LS zaplatíte 149 900 čínských yuanů (cca 480 000 Kč), zatímco čínské Audi A3 sedan vychází na 199 900 RMB (640 tisíc korun). Tedy nepopiratelně dráže, přičemž do cen obou vozů nepromlouvají ani extrémně vysoké dovozní daně. Jak Citroën, tak i Audi mají své továrny také v Číně.
Dá se přitom předpokládat, že za rok budou dané výsledky zajímavější. Francouzi totiž chtějí počet čínských dealerství navýšit na stovku, přičemž dorazit mají i nové modely navržené přímo pro tamní trh. Vedení PSA ovšem kupodivu vcelku skromně dodává, že na reputaci řady bude třeba stále ještě pracovat - aby image Citroënu DS byla na úrovni zmíněného Audi, je prý třeba dvou dekád.






Nový Citroën DS 5LS je čínským trhákem, designován byl totiž speciálně pro tamní trh
Zdroj: Autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před hodinouElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Dokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 27 minutamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před hodinouNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 3 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 4 hodinamiDosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva