PSA v Číně opanovalo už 10 procent luxusního segmentu, hlavně díky Citroënu DS

Volba správné klientely a cen vyšla Francouzům na jedničku. Skromně ovšem dodávají, že na reputaci řady DS bude muset pracovat ještě 20 let.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

PSA v Číně opanovalo už 10 procent luxusního segmentu, hlavně díky Citroënu DS

26.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

PSA v Číně opanovalo už 10 procent luxusního segmentu, hlavně díky Citroënu DS

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Volba správné klientely a cen vyšla Francouzům na jedničku. Skromně ovšem dodávají, že na reputaci řady DS bude muset pracovat ještě 20 let.

Evropské trhy sice aktuálně francouzskému koncernu PSA příliš nepřejí, v Číně se ovšem jedná o docela odlišný příběh. A to zejména díky Citroënu DS, který je na tamním trhu považován za samostatnou značku. Společně s vybranými modely Peugeotu totiž tato řada dokázala ovládnout 10 procent v rámci luxusního segmentu, což je velmi dobrý výsledek. Asi tak nebude překvapením, když uvedeme, že obě značky mají v plánu svůj podíl ještě navýšit.

Důvodem úspěchu je prý jiné zacílení, než jaké mají ostatní luxusní značky. „Byznysmen, který zvažuje nákup Audi A6, si nikdy nepořídí vůz jako DS5. Po něm sahají spíše lidé pracující v lifestylovém odvětví, například návrháři,“ říká k tématu Arnauld Ribault, šéf divize DS pro Čínu. Dodává přitom, že automobilka by právě těmto zákazníkům v následujících čtyřech letech ráda prodala minimálně 200 000 vozů s označením DS.

Krom samotného zacílení pak samozřejmě hraje svou roli i cena. Kupříkladu za zcela nový Citroën DS 5LS zaplatíte 149 900 čínských yuanů (cca 480 000 Kč), zatímco čínské Audi A3 sedan vychází na 199 900 RMB (640 tisíc korun). Tedy nepopiratelně dráže, přičemž do cen obou vozů nepromlouvají ani extrémně vysoké dovozní daně. Jak Citroën, tak i Audi mají své továrny také v Číně.

Dá se přitom předpokládat, že za rok budou dané výsledky zajímavější. Francouzi totiž chtějí počet čínských dealerství navýšit na stovku, přičemž dorazit mají i nové modely navržené přímo pro tamní trh. Vedení PSA ovšem kupodivu vcelku skromně dodává, že na reputaci řady bude třeba stále ještě pracovat - aby image Citroënu DS byla na úrovni zmíněného Audi, je prý třeba dvou dekád.


PSA v Číně opanovalo už 10 procent luxusního segmentu, hlavně díky Citroënu DS - 1 - Citroen DS 5LS 01PSA v Číně opanovalo už 10 procent luxusního segmentu, hlavně díky Citroënu DS - 2 - Citroen DS 5LS 02PSA v Číně opanovalo už 10 procent luxusního segmentu, hlavně díky Citroënu DS - 3 - Citroen DS 5LS 03PSA v Číně opanovalo už 10 procent luxusního segmentu, hlavně díky Citroënu DS - 4 - Citroen DS 5LS 04PSA v Číně opanovalo už 10 procent luxusního segmentu, hlavně díky Citroënu DS - 5 - Citroen DS 5LS 05PSA v Číně opanovalo už 10 procent luxusního segmentu, hlavně díky Citroënu DS - 6 - Citroen DS 5LS 06
Nový Citroën DS 5LS je čínským trhákem, designován byl totiž speciálně pro tamní trh

Zdroj: Autoweek.nl

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.