Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
První silniční McLaren P1 GTR je na světě, v modré se bude prohánět po Chile (foto)
11.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Okruhové provedení změnilo barvu karoserie a nejspíše nabralo zpátky i nějaká ta kila. Výkon 1 000 koní či enormní zadní křídlo ale zůstaly zachovány.
Jak asi již dobře víte, sériová verze okruhového McLarenu P1 GTR byla odhalena letos v březnu na autosalonu v Ženevě. Oproti základnímu provedení se přitom lišila hlavně vyšším výkonem, který narostl na 1 000 koní, a nižší hmotností. Ta poklesla o 50 kilogramů, přičemž valná část této diety připadá na pohonné ústrojí. Mimo to jsme se ovšem dočkali také polykarbonátových oken nebo výfuku ze slitiny titanu a Inconelu.
Přepracována byla rovněž karoserie, která narostla o 80 milimetrů do šířky, a jíž vévodilo masivní zadní křídlo. Dále se verze GTR pyšní 19palcovými kovanými koly, sníženým podvozkem nebo sedadlem vyvedeným přesně na základě postavy majitele. Změn vůči základnímu provedení tedy nebylo málo, tou nejzásadnější však bylo pouze okruhové využití. A jelikož McLaren čtyřicítce majitelů umožnil odvoz vozu do vlastních garáží, objevily se hned po debutu zmínky o konverzi na silniční provedení.
Jak se přitom nyní ukazuje, nešlo o pouhé zvěsti, ale holou realitu. Na světě je totiž vůbec první silniční McLaren P1 GTR. Prozatím však máme k dispozici pouze jedinou fotku, kterou na Instagramu vystavil jeho hrdý majitel, sběratel supersportů z Chile. Jak je tedy zřejmé, namísto válečné kamufláže dostalo okruhové provedení světle modrý lak. Mohutné zadní křídlo zřejmě zůstalo zachováno ve své plné šířce, počítat je možné rovněž s karbonovými spoilery na předním nárazníku a oněmi koly s centrální maticí.
Mimo to je ve hře i nadále tisícikoňový výkon, hmotnost ale nejspíše opětovně poněkud narostla. O kolik kilogramů se ovšem jedná, to je otázkou. Nejspíše ovšem půjde o přidání nějakých těch katalyzátorů a restriktorů, které by poněkud tlumily zvuk pohonného ústrojí a zároveň by i redukovaly emise CO2. Zda ale tím veškeré modifikace končí, to bude dozajista záviset hlavně na benevolenci chilských úřadů.
První silniční McLaren P1 GTR míří do Chile
Zdroj: ferrsos@Instagram
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Jaguarem na poslední chvíli zaříznuté turbínové superauto nakonec míří na silnice, jeho autor ho prostě musel dokončit
před hodinou - Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před 2 hodinami - Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 4 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala domácí automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které podpořily vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.02. 07:47 - jerry
- vyber motorky 11.02. 07:41 - jerry
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.