Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Propady prodejů aut v Evropě jsou prý u konce, říkají to Ghosnovi analytici
13.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pozitivnějších výsledků bychom se měli dočkat již v letošním druhém pololetí. Zapotřebí však je prý i podpora evropských vlád.
Prodejům nových automobilů v Evropě se věnujeme pravidelně a pokud nás podobně pravidelně sledujete, jistě vás nepřekvapí informace o neradostné současné situaci. Podle Carlose Ghosna, šéfa aliance Renault-Nissan, však veškeré propady dospěly svého vrcholu. Nyní by již konečně měl přijít na řadu obrat a s ním i lehký růst.
Tento stav podle Ghosna nepředvídají pouze analytici mimo firmu, ale rovněž vlastní uvnitř Renaultu. Jak na to přišli? Svá tvrzení zakládají na faktu, že došlo na všechny tři klíčové indikátory růstu - tedy vzestup trhu s ojetými vozidly, s ním související nárůst cen ojetin a z nich částečně vyplývající vzestup trhu s novými vozidly. Otázkou však je, jaký vzestup prodeje nových vozů Renault myslí, neboť ve Francii k němu zatím rozhodně nedošlo.
Na druhou stranu, taková Velká Británie si vede velmi dobře. Podle Ghosna přitom není jediná, následovat ji do konce roku má řada dalších evropských trhů. Dosavadní propad (měřeno v rámci celého Starého kontinentu) ve výši nějakých sedmi procent by měl být ve druhém pololetí snížen „jen“ zhruba na pět procent.
Od příštího roku pak Ghosn počítá se zlepšováním tohoto stavu, skeptický je ale k vládním zásahům. „Nejhorší je za námi. Jsme si jisti tím, že evropský propad byl zastaven - ovšem stejně tak víme, že trhy neporostou, pokud se zákazníkům nevrátí jistoty. A dokud evropské vlády nebudou podporovat růst namísto boje proti deficitům, situace se nezmění.“
Mimo to pak Ghosn dodal, že Spojené státy, Čína, Indie a Rusko patří mezi trhy, které mají největší potenciál k růstu. V Japonsku, Brazílii a Indonésii by však klidně mohl přijít útlum.






Carlos Ghosn je v rámci evropských prodejů optimistický. I když skepse tu zůstává stran vládních zásahů
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 2 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva