Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Propady prodejů aut v Evropě jsou prý u konce, říkají to Ghosnovi analytici
13.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pozitivnějších výsledků bychom se měli dočkat již v letošním druhém pololetí. Zapotřebí však je prý i podpora evropských vlád.
Prodejům nových automobilů v Evropě se věnujeme pravidelně a pokud nás podobně pravidelně sledujete, jistě vás nepřekvapí informace o neradostné současné situaci. Podle Carlose Ghosna, šéfa aliance Renault-Nissan, však veškeré propady dospěly svého vrcholu. Nyní by již konečně měl přijít na řadu obrat a s ním i lehký růst.
Tento stav podle Ghosna nepředvídají pouze analytici mimo firmu, ale rovněž vlastní uvnitř Renaultu. Jak na to přišli? Svá tvrzení zakládají na faktu, že došlo na všechny tři klíčové indikátory růstu - tedy vzestup trhu s ojetými vozidly, s ním související nárůst cen ojetin a z nich částečně vyplývající vzestup trhu s novými vozidly. Otázkou však je, jaký vzestup prodeje nových vozů Renault myslí, neboť ve Francii k němu zatím rozhodně nedošlo.
Na druhou stranu, taková Velká Británie si vede velmi dobře. Podle Ghosna přitom není jediná, následovat ji do konce roku má řada dalších evropských trhů. Dosavadní propad (měřeno v rámci celého Starého kontinentu) ve výši nějakých sedmi procent by měl být ve druhém pololetí snížen „jen“ zhruba na pět procent.
Od příštího roku pak Ghosn počítá se zlepšováním tohoto stavu, skeptický je ale k vládním zásahům. „Nejhorší je za námi. Jsme si jisti tím, že evropský propad byl zastaven - ovšem stejně tak víme, že trhy neporostou, pokud se zákazníkům nevrátí jistoty. A dokud evropské vlády nebudou podporovat růst namísto boje proti deficitům, situace se nezmění.“
Mimo to pak Ghosn dodal, že Spojené státy, Čína, Indie a Rusko patří mezi trhy, které mají největší potenciál k růstu. V Japonsku, Brazílii a Indonésii by však klidně mohl přijít útlum.
Carlos Ghosn je v rámci evropských prodejů optimistický. I když skepse tu zůstává stran vládních zásahů
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před hodinou - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před hodinou - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 2 hodinami - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch