Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Prodeje BMW i3 a i8 výrazně klesají, meziročně se propadly skoro o čtvrtinu
19.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Za první letošní kvartál bylo dodáno pouze 5 128 „bezemisních“ vozů, tedy o 23 % méně než loni. Celkem si však BMW polepšilo.
Mnichovská automobilka se záhy po představení elektromobilu i3 a hybridního sporťáku i8 dočkala nemalého aplausu. A především zájmu ze strany kupujících, kteří prakticky ihned po premiéře vykoupili celoroční produkci. Touhu vlastnit „bezemisní“ BMW měl v tu chvíli kde kdo, jenže tyhle časy jsou pryč. Aktuálně však značka musí čelit zcela opačné situaci, neboť prodeje začínají povážlivě klesat.
V březnu BMW dodalo celkem 2 255 exemplářů modelů i3 a i8, což meziročně představuje pokles o 14 procent. Tento stav je navíc de facto příznivý oproti celému letošnímu čtvrtletí, neboť značka dodala pouze 5 128 vozů, tedy o podstatných 23 % méně než loni. Aby toho pak nebylo málo, registrace klesají soustavně již od října loňského roku, nyní sešup pouze graduje.
Sluší se dodat, že zmíněné kalkulace se netýkají modelů jako X5 eDrive40e, 330e, 225xe či 740e, ale ryzích „íček”, na nepříznivém stavu to ale mnoho nemění. Mnichovská automobilka tak aktuálně může jen doufat, že registrace se jí povede navýšit díky faceliftu modelu i3, který by se měl ukázat letos v létě. Do prodeje pak zamíří po svém živém pařížském debutu, přičemž mezi hlavní benefity má patřit prodloužení dojezdu ze stávajících přibližně 130 kilometrů na zhruba 200. Vzhled se ale změní jen minimálně.
Vyjma toho pak můžeme dodat, že celkové prodeje BMW rozhodně již nejsou tak tragické jako u „bezemisních“ vozů. Právě naopak se za první čtvrtletí vyexpedovalo 478 743 vozů, přičemž během března se vůbec poprvé povedlo překonat během jednoho měsíce metu 200 tisíc vozů. Oproti loňsku jde celkově o 2,9procentní nárůst.















































































S koncepčními verzemi BMW i3 a i8 jsme se mohli seznámit již před pěti lety, výroba odstartovala v roce 2013. Po původním zájmu ovšem mnichovská automobilka musí aktuálně čelit propadajícím prodejům
Zdroj: Inside EVs
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 7 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 8 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 10 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 11 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
dnes
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11