Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Prodeje BMW i3 a i8 výrazně klesají, meziročně se propadly skoro o čtvrtinu
19.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Za první letošní kvartál bylo dodáno pouze 5 128 „bezemisních“ vozů, tedy o 23 % méně než loni. Celkem si však BMW polepšilo.
Mnichovská automobilka se záhy po představení elektromobilu i3 a hybridního sporťáku i8 dočkala nemalého aplausu. A především zájmu ze strany kupujících, kteří prakticky ihned po premiéře vykoupili celoroční produkci. Touhu vlastnit „bezemisní“ BMW měl v tu chvíli kde kdo, jenže tyhle časy jsou pryč. Aktuálně však značka musí čelit zcela opačné situaci, neboť prodeje začínají povážlivě klesat.
V březnu BMW dodalo celkem 2 255 exemplářů modelů i3 a i8, což meziročně představuje pokles o 14 procent. Tento stav je navíc de facto příznivý oproti celému letošnímu čtvrtletí, neboť značka dodala pouze 5 128 vozů, tedy o podstatných 23 % méně než loni. Aby toho pak nebylo málo, registrace klesají soustavně již od října loňského roku, nyní sešup pouze graduje.
Sluší se dodat, že zmíněné kalkulace se netýkají modelů jako X5 eDrive40e, 330e, 225xe či 740e, ale ryzích „íček”, na nepříznivém stavu to ale mnoho nemění. Mnichovská automobilka tak aktuálně může jen doufat, že registrace se jí povede navýšit díky faceliftu modelu i3, který by se měl ukázat letos v létě. Do prodeje pak zamíří po svém živém pařížském debutu, přičemž mezi hlavní benefity má patřit prodloužení dojezdu ze stávajících přibližně 130 kilometrů na zhruba 200. Vzhled se ale změní jen minimálně.
Vyjma toho pak můžeme dodat, že celkové prodeje BMW rozhodně již nejsou tak tragické jako u „bezemisních“ vozů. Právě naopak se za první čtvrtletí vyexpedovalo 478 743 vozů, přičemž během března se vůbec poprvé povedlo překonat během jednoho měsíce metu 200 tisíc vozů. Oproti loňsku jde celkově o 2,9procentní nárůst.















































































S koncepčními verzemi BMW i3 a i8 jsme se mohli seznámit již před pěti lety, výroba odstartovala v roce 2013. Po původním zájmu ovšem mnichovská automobilka musí aktuálně čelit propadajícím prodejům
Zdroj: Inside EVs
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejnovější články
Elektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
před 2 hodinamiK mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
před 4 hodinamiPohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
před 5 hodinamiNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
před 7 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.16. 14:02 - pavproch
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB