Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Problémy Fiskeru jsou snad u konce, výroba by měla znovu začít
20.2.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Prodej Fiskeru do Číny je u konce, nový vlastník chce obnovit výrobu hybridní Karmy a zároveň přibrat i vozy VL Destino. Nové stroje by měly z továren jezdit již za několik měsíců.
Henrik Fisker měl s hybridní Karmou velké plány, které se však nenaplnily - jeho údajně ekologický plug-in hybrid jezdil dle normy za 11,8 l/100 km. Nesetkal se s úspěchem a v listopadu loňského roku prošla značka Fisker řízeným bankrotem kvůli miliardovým dluhům. Budoucnost nevypadala dvakrát růžově.
Letos v lednu však šla všechna aktiva společnosti do aukce, ze které vyšel vítězně čínský koncern Wanxiang Group po devatenácti kolech přihazování. Vítězná suma byla 149,2 milionu dolarů (asi 2,9 mld. Kč), tedy více než šestinásobek vyvolávací ceny. Kromě značky Fisker vlastní Wanxiang také nástupce zkrachovalého výrobce baterií pro tuto automobilku, kterého koupil již dříve.
V průběhu loňského roku se vynořila značka VL, která plánovala recyklovat velmi zajímavé karoserie Karmy a pod kapotu jim montovat osmiválce od General Motors. Sedan vzniklý z Karmy se měl jmenovat Destino, letos v lednu se ukázal i kupé-kabriolet Destino Red. Právě tato automobilka má stát u znovuzrození hybridní Karmy a je tak možné, že se budou pod jednou značkou vyrábět jak hybridy, tak starosvětské stroje s osmiválcovými srdci.
Wanxiang chce kromě restartu výroby Karmy, který je v podstatě jistý, v budoucnu uvádět do prodeje také další elektromobily se spalovacími "range-extendery", tedy palubními generátory. Pokud vše půjde jak je v plánu, obnovená výroba by se mohla rozběhnout v nejbližších měsících. Nejprve se mají Karmy vyrábět ve Finsku a až tam dojdou zásoby, měla by se továrna přestěhovat do Michiganu. Nám nezbývá než doufat, že jak hybridním Karmám, tak spalovacím Destinům se konečně dostane aspoň nějakému úspěchu.
Pod křídly Číňanů by se mohla výroba Fiskeru Karma opět rozjet...
... a nejspíš spolu s benzínovými vozy VL Destino
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 3 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 4 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 6 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 13:37 - jerry
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 11:57 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus