Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Problémy Fiskeru jsou snad u konce, výroba by měla znovu začít
20.2.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Prodej Fiskeru do Číny je u konce, nový vlastník chce obnovit výrobu hybridní Karmy a zároveň přibrat i vozy VL Destino. Nové stroje by měly z továren jezdit již za několik měsíců.
Henrik Fisker měl s hybridní Karmou velké plány, které se však nenaplnily - jeho údajně ekologický plug-in hybrid jezdil dle normy za 11,8 l/100 km. Nesetkal se s úspěchem a v listopadu loňského roku prošla značka Fisker řízeným bankrotem kvůli miliardovým dluhům. Budoucnost nevypadala dvakrát růžově.
Letos v lednu však šla všechna aktiva společnosti do aukce, ze které vyšel vítězně čínský koncern Wanxiang Group po devatenácti kolech přihazování. Vítězná suma byla 149,2 milionu dolarů (asi 2,9 mld. Kč), tedy více než šestinásobek vyvolávací ceny. Kromě značky Fisker vlastní Wanxiang také nástupce zkrachovalého výrobce baterií pro tuto automobilku, kterého koupil již dříve.
V průběhu loňského roku se vynořila značka VL, která plánovala recyklovat velmi zajímavé karoserie Karmy a pod kapotu jim montovat osmiválce od General Motors. Sedan vzniklý z Karmy se měl jmenovat Destino, letos v lednu se ukázal i kupé-kabriolet Destino Red. Právě tato automobilka má stát u znovuzrození hybridní Karmy a je tak možné, že se budou pod jednou značkou vyrábět jak hybridy, tak starosvětské stroje s osmiválcovými srdci.
Wanxiang chce kromě restartu výroby Karmy, který je v podstatě jistý, v budoucnu uvádět do prodeje také další elektromobily se spalovacími "range-extendery", tedy palubními generátory. Pokud vše půjde jak je v plánu, obnovená výroba by se mohla rozběhnout v nejbližších měsících. Nejprve se mají Karmy vyrábět ve Finsku a až tam dojdou zásoby, měla by se továrna přestěhovat do Michiganu. Nám nezbývá než doufat, že jak hybridním Karmám, tak spalovacím Destinům se konečně dostane aspoň nějakému úspěchu.
Pod křídly Číňanů by se mohla výroba Fiskeru Karma opět rozjet...
... a nejspíš spolu s benzínovými vozy VL Destino
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Do Evropy míří čínská značka, která levným soupeřem Octavie válcuje Škodu, sem ale táhne s jiným zbožím
3.10.2024 - Ruskému trhu s ojetinami dodnes vládne Lada, po které Češi toužili naposledy před 35 léty. Proč tomu tak je?
3.10.2024 - Také Toyota ruší své plány s elektromobily. I když skoro žádné nenabízí, neprodává a nedala si žádné nesmyslné cíle
4.10.2024 - Světovým autem roku 2025 se poprvé může stát „Číňan”, novinky z Říše středu mají skoro polovinu nominací
4.10.2024 - Audi na mrtvém koni cválá přímo do západu slunce, prodeje o desítky procent kolabují v Evropě i v USA
4.10.2024
Živá témata na fóru
- vyber motorky 11.02. 15:22 - řidičBOB
- BMW Divize 11.02. 14:45 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.02. 14:14 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 11.02. 10:58 - Truck Daškam
- Suzuki obecně 11.02. 07:47 - jerry
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.