Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Problémy Fiatu se pohlubují, Punto se nebude 20 dní vyrábět, přijde i odstávka Pandy
21.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokles prodejů na klíčových evropských trzích si začíná vybírat svou daň. 5 000 pracovníků tak letošní Vánoce stráví doma bez finanční náhrady.
Problémy italské automobilky začínají vrcholit. Jak jsme nedávno informovali, dosáhla letošní ztráta evropské divize koncernu Fiat hrozivých 13,5 miliardy korun. Podle analytických odhadů navíc značka každým dalším dnem přichází o nějakých 348 milionů korun, což souvisí se zhoršenými prodeji na Starém kontinentu. Celkově totiž odbyt na tomto území klesl v období od ledna do října o 7,8 %.
Fiat však hlásí na svých klíčových trzích ještě horší čísla. V krizí zasaženém Řecku se poptávka po modelech italské značky snížila o 39,9 procenta, zhruba stejně je na tom i Portugalsko (-38,3 %). Pokles hlásí také Itálie (-19,7 %) a Španělsko (-11,9 %). Díky tomu se vedení automobilky rozhodlo k dvacetidenní odstávce výroby ve své továrně v Melfi, kde se vyrábí Punto. Pět tisíc zaměstnanců tak dostane 17. prosince a 20. prosince až 13. ledna neplacenou dovolenou.
Podobný vánoční dárek ovšem Fiat nachystal také zaměstnancům továrny v Pomiglianu, kde pro změnu vzniká Panda. Italská značka již před časem ohlásila, že zde plánuje dvoutýdenní pozastavení výroby, a to od 26. listopadu. Nejde přitom o první letošní dočasné propouštění pracovních sil, v průběhu roku totiž Fiat k odstávkám výroby přistoupil několikrát.
Aktuálními kroky se italská automobilka dále přiblížila k propasti, před pádem ji ale chrání zisky severoamerické divize Chrysler. Všichni světoví analytici ovšem na příští rok předvídají ještě větší pokles na evropských trzích, což by Fiatu mohlo zasadit další ránu. Raději přitom ani nechceme spekulovat o tom, na jak nízkou kvótu by mohla poklesnout míra využití jeho továren. Nyní totiž jedou jen na padesát procent.
Klesající evropské prodeje jsou důvodem, proč jsou továrny Fiatu aktuálně vytíženy jen na 50 procent
O soudobé provedení Fiatu Punto aktuálně není zájem, značka tak přistoupí k dvacetidenní odstávce výroby
Zdroj: Automotive News, ACEA
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
dnes - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 6 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 8 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 9 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 11 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
dnes
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch