Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Problém Ferrari s hrozbou požáru je větší, než se zdálo. Zastaveny byly i prodeje 488 GTB
30.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Stejně jako California T je i druhý osmiválcový s turbem model osazen netěsnícím palivovým potrubím. Problém tak nejspíše nemají jen vozy ze zámoří, ale všechny.
Severoamerické divize italského Ferrari před dvěma dny oznámila, že ve Spojených státech pozastavila prodej modelu California T. Souběžně s tím povolala do servisů již vyexpedovaných 185 exemplářů, u kterých hrozí riziko požáru. Podle tiskového prohlášení totiž palivové potrubí dokonale nepřiléhá k plnícímu potrubí palivové pumpy, načež existuje možnost úniku paliva do motorového prostoru a tedy vzniku menšího ohnivého pekla.
Momentálně tu bohužel nemáme informace o evropských vozech, místo toho se ukazuje, že celá záležitost má mnohem větší rozměry. Ferrari North America totiž nově pozastavilo rovněž prodej modelu 488 GTB, a to ze stejného důvodu. Tedy kvůli vadnému komponentu od subdodavatele. Jelikož přitom v zámoří dosud nedošlo k převzetí jediného vozu zákazníkem, nedočkali jsme se protentokrát žádné svolávací akce, ale „pouze” onoho zastavení prodeje.
Oba vozy se vrátí do nabídky ve chvíli, kdy bude vadný komponent nahrazen plně doléhajícím. Jelikož jde ovšem o stejnou součástku u obou vozidel vybavených tímtéž, jen jinak naladěným 3,9litrovým motorem V8, je téměř jisté, že stejným potrubím jsou vybaveny všechny exempláře Ferrari California T vyrobené v období mezi 8. zářím a 11. listopadem a také nejspíše všechny dosud vyprodukované kusy modelu 488 GTB. Komunikace svolávacích akcí kdekoli jinde ve světě ale není tak jasná jako v USA.
Pro italskou automobilku na každý pád nejde o první „porodní bolest“ spojenou s požárem, dnes již více než známá je situace spojená s příchodem modelu 458 Italia (tedy předchůdce Ferrari 488 GTB) na trh. V tomto případě dokonce k několika samovznícením skutečně došlo, na rozdíl od současnosti, kdy není známo, že by došlo k nějakému incidentu.















Ferrari má opravdu smůlu, hned u dvou jeho modelů (California a 488 GTB) totiž aktuálně existuje riziko vzniku požáru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 10 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321