Pro Mercedes je devítistupňový automat konečná, deset je prý už jen rozmar

Značka údajně provedla 81 miliard počítačových simulací a zjistila, že devět rychlostí je optimem. Automat 9G-Tronic nyní čeká rozšíření napříč nabídkou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Pro Mercedes je devítistupňový automat konečná, deset je prý už jen rozmar

8.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Pro Mercedes je devítistupňový automat konečná, deset je prý už jen rozmar

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Značka údajně provedla 81 miliard počítačových simulací a zjistila, že devět rychlostí je optimem. Automat 9G-Tronic nyní čeká rozšíření napříč nabídkou.

Studená válka mezi Amerikou a Ruskem sice již dávno skončila, nicméně závody ve zbrojení tu máme i nadále. Jen se přesunuly do automobilového světa, kde spolu výrobci soupeří zejména co nejvyšším výkonem nebo naopak co nejnižší spotřebou. Kromě toho se ovšem rozpoutala i bitva na poli automatických převodovek, kde ještě donedávna bylo šest stupňů maximem. Nicméně dnes jsou již výrobci o poznání dále a tak sedm či osm rychlostí již zdaleka není věcí výjimečnou, u takového Land Roveru, Jeepu nebo Mercedesu jich ovšem můžete dostat až devět.

A zatímco General Motors, Honda či Hyundai již deklarovaly, že chtějí zajít ještě dále (Ford dokonce až na 11 stupňů), pro třícípou hvězdu je aktuální stav věcí konečnou. Marcus Sommer, který má u Mercedesu na starosti systém pohonu všech kol 4Matic, totiž uvedl, že německá automobilka vyzkoušela 81 miliard různých počítačových simulací, aby nakonec zjistila, že devět rychlostí je optimem a deseti či více už jen rozmarem. Desetistupňový automat tedy od značky nečekejme, i když změna názoru je samozřejmě v tomto ohledu vždy vyhrazena.

Prozatím převodovka 9G-Tronic byla spárována pouze s některými pohonnými jednotkami u některých modelů, nicméně v budoucnu jí čeká rozšíření napříč celou modelovou řadou. Dočkat by se jíž přitom měl i Mercedes-AMG GLS 63, který prozatím počítá pouze se sedmistupňovým automatem. Na toto spojení si ovšem ještě chvíli počkáme, jako první model z Affalterbachu bude totiž devítirychlostní převodovkou vybaven chystaný Mercedes-AMG E 63.

Očekávat pak automat samozřejmě můžeme rovněž u dalších sportovních verzí, v tomto směru ale třícípá hvězda zatím nic neupřesnila. Závěrem tedy jen dodáme, že nedávno faceliftovaný Mercedes-Benz GLS se navzdory mnoha spekulacím nedočká plug-in hybridní techniky. Kvůli její implementaci by totiž značka musela vyjmout třetí řadu sedadel, což je nežádoucí úkon. Model s alternativním pohonem tak dorazí až po roce 2018 v rámci nové generace.


Pro Mercedes je devítistupňový automat konečná, deset je prý už jen rozmar - 1 - Mercedes-Benz 9G-Tronic nove foto 01Pro Mercedes je devítistupňový automat konečná, deset je prý už jen rozmar - 2 - Mercedes-Benz 9G-Tronic nove foto 02Pro Mercedes je devítistupňový automat konečná, deset je prý už jen rozmar - 3 - Mercedes-Benz 9G-Tronic nove foto 03Pro Mercedes je devítistupňový automat konečná, deset je prý už jen rozmar - 4 - Mercedes-Benz 9G-Tronic nove foto 04Pro Mercedes je devítistupňový automat konečná, deset je prý už jen rozmar - 5 - Mercedes-Benz 9G-Tronic nove foto 05Pro Mercedes je devítistupňový automat konečná, deset je prý už jen rozmar - 6 - Mercedes-Benz 9G-Tronic nove foto 06
Pro Mercedes je devítistupňová převodovka optimální, alespoň prozatím

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše