Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Příznivci Saabu okupují profil GM na Facebooku, situaci ale změní jen těžko
25.11.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Málokterá jiná automobilová značka má tolik loajálních příznivců jako Saab. Ti se nyní s vervou sobě vlastní rozhodli přimět General Motors k požehnání převzetí švédské firmy Číňany.
Oddanost „ssabistů” zřejmě nezná mezí. Uběhl sice již více než půlrok od chvíle, kdy z továrny v Trollhattanu vyjel poslední nový Saab a společnost se dnes nachází v takřka patové situaci, současní i minulí zákazníci značky na ni ale stále nezapomínají.
Pro ty z vás, kteří v posledních týdnech dění v této kauze nesledovali připomeňme, že koncem října se celý příběh agónie švédské automobilky zdál být u konce, když se její aktuální vlastnící domluvili s Číňany na úplném převzetí. Byla to pro budoucnost Saabu dobrá zpráva a po projevu souhlasu čínských orgánů se zdála být ještě lepší, jenže pak se vše znovu začalo komplikovat. Aby totiž mohla celá transakce proběhnout v souladu s představami obou stran, je nutný i souhlas předchozího vlastníka firmy, tedy koncernu General Motors. A ten dal jasně najevo, že tento způsob převzetí nepodpoří.
Jak z toho ven? O tom se jistě v posledních týdnech vedou náročná jednání, nezdá se však, že by GM přivedla k jinému způsobu uvažování. Mluvčí Saabu James Cain totiž před pár dny v rozhovoru pro švédský Dagens Industri prohlásil: „Saab a Youngman mohou udělat cokoli si myslí, že je pro firmu dobré. Pokud ale výsledkem bude stoprocentní převzetí Saabu, pak to budou muset udělat bez aut, která pro Saab vyrábíme, tedy bez modelu 9-4X, a bez technologií GM.”
Jinými slovy, General Motors zjevně nehodlá blokovat převzetí jako takové, za aktuálně nastavených podmínek by k němu ale přistoupil jen tak, že by to Saabu ve výsledku znemožnilo faktické fungování, neboť jeho aktuálně vyráběné modely jsou na technologiích GM více či méně založené. Čínsko-holandské duo tak má na výběr jen ze dvou cest: buď znovu hledat jiný způsob spolupráce, který Američanům nebude proti srsti, nebo se domluvit jen na převzetí toho, co Saabu patří bez ohledu na GM - movitého i nemovitého majetku, značky, patentů a dalšího duševního vlastnictví, dealerské sítě, obchodních vazeb... Není toho málo, jistě to ale nebude tím, co by Číňané chtěli koupit za stejných podmínek jako dříve celou firmu i s jejími vazbami na GM.
Tento přístup amerického koncernu ale zjevně rozlítil fanoušky Saabu, kteří se rozhodli k pozoruhodné nátlakové akci. Na internetových fórech věnovaných jejich milované značce se sjednotili s cílem „deptat” General Motors do chvíle, dokud nesvolí k převzetí Saabu Číňany. Prvním projevem této snahy je „okupace” profilu koncernu na Facebooku, který zaplavili vlastními příspěvky a komentáři. Takto odhodlaných lidí je evidentně hodně a jsou z celého světa, neboť proud nových fotek, příspěvků a komentářů neustával po celou noc.
Nevím přesně, jakým z těchto praktik lze z pozice správce Facebookové prezentace zamezit, patrně všem, jenže příznivci Saabu si k „útoku” vybrali americký Den díkůvzdání, kdy na ně nikdo nebyl s to reagovat. A tak ještě v tuto chvíli (pátek ráno) najdete na profilu GM nespočet (stovky, možná tisíce) nejrůznějších příspěvků nesoucích se v duchu hesla „Let Saab Go!” tedy nechte Saab jít. Sem tam se mezi ně přidá i náznak odporu některých z tří set tisíc skutečných fanoušků GM, záplavě zmíněných výzev ale podobné akce nejsou s to čelit.
Je to samozřejmě jen gesto a nepředpokládáme, že by GM kvůli „zaplevelenému” profilu na Facebooku změnil svůj postoj k celé věci. Když už nic jiného ale jde i o signál pro čínské zájemce - komunita „ssabistů”, kterým na firmě velmi záleží, je očividně stále velmi silná...
Takto to také může vypadat na oficiální facebookové prezentaci GM. Je to jako malý návrat v čase - Saab kam se podíváte...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 6 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 7 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 9 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 10 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva