Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Přimý nástupce Nissanu 370Z nakonec bude, šéf Nisma to nechce jinak
1.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nástupce současného 3,7litrového atmosférického kupé má být efektivnější. Očekávat tak můžeme čtyřválec, turbo a možná i platformu konceptu Gripz.
Japonská automobilka v poslední době asi fanoušky sportovních vozů příliš netěší. Nejprve se totiž spekulovalo o konci Nissanu 370Z, který by byl nahrazen crossoverem. Posléze přišla zpráva, že nové GT-R se hned tak neobjeví, namísto roku 2018 jej prý máme čekat na konci dekády či možná ještě později. Mohlo se tedy zdát, že Japonci zůstanou bez sporťáků podobně jako Mitsubishi, jak se ale nyní ukazuje, nic se nejí tak horké, jak se uvaří.
Hiroshi Tamura, který dohlíží na vývoj obou modelů, totiž uvedl, že Zetko se do důchodu nechystá. „Ne, nechci, aby se to stalo,“ uvedl produktový šéf sportovní divize Nismo na dotaz, zda kupé bude nahrazeno produkční verzí konceptu SUV Gripz. A zároveň dodal, že je pro tuto dvojici více než zapálený. „Je to moje vášeň. Jakožto produktový specialista se nezaměřuji pouze na plány značky Nismo, ale také na základní GT-R a 370Z.“
Koncept Gripz byl dle něj „zcela odlišným šálkem kávy. Tedy alespoň tak to chápu.“ A zároveň dodává, že jeho příchodu bychom se neměli obávat, ale naopak za něj máme být vděční. Crossover by totiž mohl sdílet některé komponenty s příštím kupé, načež by došlo k rozmělnění nákladů. „Mohu potvrdit, že Gripz je jedním z koncepčních nápadů. A možná, říkám ale opravdu jen možná, bychom mohli jeho platformu sdílet s příštím Zetkem,“ dodává Tamura.
Jakkoliv jsou ovšem jeho zprávy příznivé, zároveň také předznamenávají jistou rošádu. Příští kupé by totiž dle šéfa produktového vývoje mělo být dostupnějším vozem. A jako takové tedy zjevně musí být rovněž efektivnější, což logicky znamená konec 3,7litrového atmosférického šestiválce v motorovém prostoru. Jeho místo pak má zaujmout přeplňovaný čtyřválec. Jen tak se to ale nestane - s příchodem nové generace Zetkového kupé Nissanu automobilka dle Tamury příliš nepospíchá, to stávající se má prodávat nejméně dva roky. Nástupce se prý neptají ani tak zákazníci, jakožto spíše fanoušci a novináři...

















Nová generace Nissanu 370Z bude opět kupátkem, ovšem mainstreamovějším. Počítat tedy máme opravdu můžeme s přeplňovaným čtyřválcem
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 2 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
Někdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před hodinouPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 2 hodinamiNové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před 3 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva