Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024 | Petr Prokopec
Od začátku to smrdělo, teď už je ale jasné, že prohlášení šéfa Tesly o tom, že Cybertruck je na čtvrtmíli rychlejší než sportovní kupé Porsche, i když jedno takové táhne na přívěsu, nemělo oporu v realitě.
Když byl v závěru loňského listopadu představen sériový Cybertruck, Elon Musk znovu předvedl svůj marketingový talent. Publiku totiž pustil video, na kterém elektrický pick-up udělá krátký proces s Porsche 911, a to přesto, že za sebou táhne přívěs s dalším německým sporťákem. Jenže tento počin se mu opakovaně vrací jako bumerang, který jej navíc zasahuje do hlavy se stále větší razancí. Přičemž aktuálně asi už nikdo soudný nevěří, že by nejnovější Tesla něčeho takového byla v reálu schopna.
Finální tečku za vysloveně lživým Muskovým tvrzením udělal magazín MotorTrend ve spolupráci s Jasonem Fenskem. Tento expert totiž již před časem předestřel na své pověstné tabuli data, ze kterých jednoznačně vyplývalo, že Tesla by musela překonat fyzikální zákony, aby naplnila slova svého šéfa. Šlo ale o čistou teorii. Nyní nicméně došlo na praxi, a to do posledního puntíku. Magazín si totiž zapůjčil jak Cybertruck, tak i dva exempláře Porsche 911 Carrera. A také stejný přívěs, jaký použila i Tesla.
Na straně elektromobilu přesto bylo jisté zvýhodnění, neboť novinářům se nepovedlo sehnat dvě manuální Porsche. Proto verzi s automatem odlehčili natolik, že ve finále byla lehčí než vůz se třemi pedály a ručním řazením. Za jeho volant se pak navíc posadil Eric Tingwall, šéf veškerých testů MotorTrendu, který je o několik kilogramů těžší než Fenske, který řídil Cybertruck. Pokud by tedy ten byl skutečně rychlejší než 911, nechal by za sebou zuffenhausenské kupé ještě jasněji
Přestože ale došlo hned na tři souboje ve sprintu, Tesla nedosáhla na celkové vítězství ani v jednom z nich. Je sice pravdou, že v tom prvním byla rychlejší než Porsche na jedné osmině míle, jenže souboj čtvrtmíli už projela. Ve druhých dvou kláních se nicméně již projevil drobný úbytek kapacity baterií, načež Cybertruck nebyl rychlejší ani na oněch 200 metrech. Porsche se naopak s každou další rozjížďkou zrychlilo, pročež bralo zlaté vavříny na kratší i delší vzdálenost.
Lze pochopitelně dodat, že dynamika Cybertrucku je i tak hodná respektu a nebýt naloženého přívěsu, mnohatunový pick-up by s výrazně lehčím kupé zametl. Jenže o tom srovnání nebylo. Musk by si tak opravdu již měl začít dávat pozor na ústa, neboť z ruky mu zobe stále méně lidí. Jakákoli zavádějící či lživá prohlášení jen snižují kredibilitu všeho ostatního, co říká.
![Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911 - 1 - Tesla Cybertruck vs Porsche 911 ilustracni foto 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911 - 2 - Tesla Cybertruck vs Porsche 911 ilustracni foto 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911 - 3 - Tesla Cybertruck vs Porsche 911 ilustracni foto 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911 - 4 - Tesla Cybertruck vs Porsche 911 ilustracni foto 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Muskovu lež doprovodil i videozáznam. Ovšem již z něj bylo patrné, že Tesla závod zorganizovala jen na osminu míle, nikoli na ohlášenou čtvrtmíli. Vedoucí technik značky Wes Morrill pak následně uvedl, že sprint na 400 metrů se skutečně nikdy neodehrál, automobilka však měla využít počítačových simulací na základě zkráceného klání, a to s pro ni pozitivním výsledkem. Jenže nic takového se nyní v praxi nepotvrdilo. Foto: Tesla
Zdroj: MotorTrend@YouTube
Bleskovky
BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
7.2.2025Pokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
5.2.2025Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025
Nejnovější články
Ani jedno z nejslavnějších Ferrari historie nestačilo na to, aby se v aukci prodalo za tolik jako druhý nejdražší Mercedes
včeraAudi končí s hloupými hrátkami s diverzitou, inkluzí a genderem, a to si zaměstnanci měli říkat „krásně” Audiáni
včeraDodge začal v zoufalosti nabízet nechtěný elektrický muscle car za 7 tisíc Kč měsíčně, ani to ho nemusí zachránit
včeraPutinova limuzína válí. Loni oslovila celých 9,6 zákazníků za měsíc, a to většina ani nemohla říct ne
včeraRýsuje se nový král ztráty hodnoty. Majiteli má prodělat přes 6 milionů Kč za jediný rok a 10 tisíc km
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva