Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Příchod Bugatti Galibier i SUV od Bentley a Lamborghini se opozdí, VW chce šetřit peníze i touhy klientů
12.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Aktuální poklesy prodejů nových vozů ohrozily také Volkswagen. Automobilka i proto hodlá odložit investice do svých luxusních značek.
Ještě donedávna to vypadalo, že koncern VW Group nemůže nikdo a nic ohrozit na cestě za prvenstvím mezi automobilkami. Jenže aktuální situace v Evropě má vliv i na tohoto giganta. Volkswagen proto již anoncoval, že původní letošní prodejní plány už nenaplní. Snížení množství vyrobených vozů celého koncernu (včetně nákladních a dodávek) z 9,7 na 9,4 milionu exemplářů navíc nemusí být konečné, reálně totiž trhy do konce roku mohou poklesnout ještě níže.
Pro koncern to tedy mimo jiné znamená i to, že nedosáhne takového výdělku, jak bylo předpokládáno, což ohrozí vývoj dalších modelů. Je přitom nad slunce jasné, že přes palubu rozhodně nepůjdou masové vozy jako nový Golf. Daleko větší nebezpečí hrozí luxusním značkám, které Volkswagen v posledních letech nakoupil. Konkrétně Bentley, Bugatti a Lamborghini.
V případě automobilky s rozzuřeným býkem ve znaku by šlo o opravdové překvapení, neboť SUV Urus už dostalo požehnání vedení k sériové výrobě. Nyní však zřejmě bude muset počkat, než VW Group vyřeší mnohem zásadnější otázky týkající se faceliftů stávající nabídky Volkswagenu, Audi, Škody a Seatu a vývoje nových generací páteřních modelů.
Pozastavení vývoje Bentley EXP 9 F by se v celkovém kontextu naopak zdálo být logické, jelikož kromě studie prozatím k žádným větším akcím nedošlo. Oficiálního zeleného světla se navíc tento model ani nedočkal, odložení příchodu britského SUV na pozdější dobu by tak pomohlo vyřešit rovněž problém s poněkud rozporuplným designem.
Právě větší pochopení skutečných tužeb zákazníků je pak podle Wolfganga Schreibera, šéfa Bentley a Bugatti, důvodem, proč výkonný sedan Galibier nedorazí dříve než v letech 2015-2016. Tedy o poznání déle, než bylo zamýšleno. Je přitom otázkou, zda pravým důvodem je aktuální prodejní situace VW Group, nebo přesedlání na jinou vývojovou kolej.
Schreiber ovšem dodává, že rozšíření nabídky Bugatti je zásadní, jinak se automobilka z červených čísel nedostane. Což musí vědět velmi dobře, neboť před svým povýšením do čela obou značek pracoval u Bugatti jako technický šéf a vrchní ředitel. I on ale bude muset respektovat nařízení, ke kterému dospěje dozorčí rada VW Group 23. listopadu. Některé zvažované kroky tedy ještě mohou být přehodnoceny.
Bentley EXP 9 F poněkud zaskočilo svým designem. Pokud tedy dojde k jeho odkladu, bude moci značka stylizaci přepracovat s ohledem na smýšlení zákazníků
Také Bugatti Galibier má být více přizpůsobeno vkusu bohaté klientely. Díky tomu nedorazí dříve než v roce 2015, ať již finance budou nebo ne
Lamborghini Urus má největší šance na sériovou výrobu, během zasedání dozorčí rady VW Group ale mohou být plány na jeho uvedení přehodnoceny
Zdroj: Autocar, MotorAuthority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před hodinou - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch