Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Při testech se vzňal prototyp jednoho z pramála aut schopných pokořit 400 km/h
14.6.2019 | Petr Miler
Představeno bylo už loni, na předání prvním zákazníkům ale ještě čeká. A jak je nyní vidno, závěrečná fáze příprav nepostupuje tak úplně podle plánu.
Nejsou zase tak dávno časy, kdy se jako o bájných rychlostních metách silničních aut hovořilo o 300 km/h nebo 200 mph. Tu druhou jmenovanou překonalo jako první až Ferrari F40 koncem 80. let, za více jak 30 roků od té doby uplynuvších se ale změnilo mnohé. S rychlostí 300 km/h si dnes může pohrávat i lehce upravený ostrý kompakt typu Mercedes-AMG A45, meta 400 km/h byla dávno pokořena a nyní se jen čeká, kdo první zdolá hranice 500 km/h a 300 mph.
Navzdory tomuto stavu by bylo nesprávné myslet si, že čtyřstovkou dnes jede kde co. Opakovaně podobných rychlostí dosahují Bugatti, Koenigseggy a Hennessey, dál už skoro není o čem mluvit. Slov by tu bylo hodně, činů méně, a tak na každý vůz seriozně usilující o ježdění více jak 400 km/h musíme hledět s otevřenými ústy.
Jedním z takových je loni představený McLaren Speedtail, doslova Rychlý ocas, který vzhledem dostává svému jménu. Luxusní stíhačka na kolech se vyznačuje hlavně velmi specificky ztvárněnými zadními partiemi, které ji dovolují minimalizovat aerodynamický odpor a maximalizovat stabilitu ve vysokých rychlostech. K tomu je tu trojice sedadel, uvnitř, takže by mělo jít o extrémně rychlý a praktický automobil, jakým byl kdysi McLaren F1.
Mělo jít a může jít, ale zatím nejde. Navzdory loňské říjnové premiéře McLaren stále testuje předprodukční kusy a níže přiložené záběry jeden takový zachycují. Nečekejte ovšem ladnou akci svérázně elegantního stroje, ale spíše smutnou show plnou dýmu. Prototyp Speedtailu se při testech vzňal a jen rychlý zásah posádky se zasloužil o to, že z vozu zbylo více než jen hromada prachu. I tak bude nutně pocuchaný, na komentář McLarenu, co přesně vedlo k vzplanutí a jak na tom auto po požáru je, zatím čekáme.






Prototyp jednoho z nejrychlejších silničních aut všech dob vzplanul při testech. Přesná příčina zatím není známa
Zdroj: Hypercars Daily@Facebook
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 5 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
U Porsche je zle, odhalilo výsledky za první kvartál a chytá vodopády zmaru. Zisk opět mohutně klesl, špatných zpráv je hromada
před hodinouČíňané dál berou Evropanům vše, čím prosuli. Nabídnou dokonce nový třílitrový turbodiesel, se kterým tu snad všichni končí
před 3 hodinamiMuž si nevědomky koupil zpátky své vlastní auto, které mu o pár měsíců dřív ukradli, nikdo teď neví, co si s tím počít
před 4 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 5 hodinamiŠéf Porsche přiznal hořkou prohru, značka může s elektrickými auty úplně skončit na jejich největším světovém trhu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva