Potvrzeno: nový Ford Mustang dostane čtyřválcové turbo EcoBoost

Dokážete si představit klasický americký pony car poháněný dvoulitrovým čtyřválcem? Ne? Ono to ani není třeba, Ford brzy vaši fantazii nahradí realitou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Potvrzeno: nový Ford Mustang dostane čtyřválcové turbo EcoBoost

10.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Potvrzeno: nový Ford Mustang dostane čtyřválcové turbo EcoBoost

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dokážete si představit klasický americký pony car poháněný dvoulitrovým čtyřválcem? Ne? Ono to ani není třeba, Ford brzy vaši fantazii nahradí realitou.

Ford Mustang je symbolem tzv. pony cars, které definuje několik vlastností. Ačkoli už z podstaty tohoto označení nejde o auta plná svalů, přinejmenším šestiválcový nebo rovnou osmiválcový motor relativně neskromného objemu do nich patřil odjakživa. Odjakživa až do příštího roku.

Právě někdy v druhé polovině roku 2013 by se měl Ford vytasit s novou generací Mustangu, který bude poprvé k mání se čtyřválcovým motorem o velmi skromném objemu. Půjde o dvoulitrové turbo EcoBoost, pravděpodobně ve variantě blízké té dvousetpadesátikoňové použité v novém Focusu ST, které v nabídce nahradí současný šestiválcový agregát. Na detroitském autosalonu to v rozhovoru pro Autoweek potvrdil produktový šéf Fordu Derrick Kuzak, a tak o tom již nemůže být pochyb.

Nedá se hovořit o překvapení uvážíme-li, s jakými limity normované spotřeby počítá současná americká politická reprezentace. Jde ostatně o stejný problém jako v Evropě - testy normované spotřeby favorizují méně objemné motory s turbem, které mají menší spotřebu při nízkém zatížení. Na papíře pak takové dvoulitrové turbo vypadá vedle atmosférického třílitru jako malý zázrak, i když realita taková být nemusí. Typické zatížení totiž norma nezkoumá ani v nejmenším, a tak se rázem stejný motor skvěle hodí do rodinného kompaktu i sportovního kupé. Normovaná spotřeba se totiž měří všem stejně.

I v Americe se následkům tohoto zvráceného stavu brání málokdo a Ford rozhodně není výjimkou. Však šestiválcových motorů s klidem zbavil i nový Fusion a již dříve avizoval, že motory EcoBoost dostane do roku 2013 do 90 procent všech modelů. Mustang bude mezi nimi.

Ačkoli chápeme, že toto provedení si koupí spíše někdo, pro koho bude Mustang pouze výrazem stylu (pro ostatní snad zůstanou v nabídce verze jako Shelby GT500) a zvolený motor mu tak bude celkem ukradený, nemůžeme se ubránit dojmu, že něco jako dvoulitrové turbo pod dlouhou kapotu tohoto modelu prostě nepatří. Prostě nepatří.


Potvrzeno: nový Ford Mustang dostane čtyřválcové turbo EcoBoost - 1 - Ford Mustang Shelby GT500 06Potvrzeno: nový Ford Mustang dostane čtyřválcové turbo EcoBoost - 2 - Ford Mustang Shelby GT500 01Potvrzeno: nový Ford Mustang dostane čtyřválcové turbo EcoBoost - 3 - Ford Mustang Shelby GT500 05Potvrzeno: nový Ford Mustang dostane čtyřválcové turbo EcoBoost - 4 - Ford Mustang Shelby GT500 04Potvrzeno: nový Ford Mustang dostane čtyřválcové turbo EcoBoost - 5 - Ford Mustang Shelby GT500 07Potvrzeno: nový Ford Mustang dostane čtyřválcové turbo EcoBoost - 6 - Ford Mustang Shelby GT500 08Potvrzeno: nový Ford Mustang dostane čtyřválcové turbo EcoBoost - 7 - Ford Mustang Shelby GT500 09Potvrzeno: nový Ford Mustang dostane čtyřválcové turbo EcoBoost - 8 - Ford Mustang Shelby GT500 10Potvrzeno: nový Ford Mustang dostane čtyřválcové turbo EcoBoost - 9 - Ford Mustang Shelby GT500 11
Tolik dílů pod kapotou dvoulitrového Mustangu určitě nehledejte...

Zdroj: Autoweek

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.