Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1

Je to hodně neobvyklé spojení, podstatné je ale nakonec jen jedno - jak krásně zní. Kupodivu i v dnešním vedení Formule 1 se najdou lidé, kteří by něco takového chtěli zpátky. A nedivíme se jim.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1

před 6 hodinami | Petr Miler

Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1

/

Foto: RM Sothebys, tiskové materiály

Je to hodně neobvyklé spojení, podstatné je ale nakonec jen jedno - jak krásně zní. Kupodivu i v dnešním vedení Formule 1 se najdou lidé, kteří by něco takového chtěli zpátky. A nedivíme se jim.

Formuli 1 se pořád říká královna motorsportu, kdyby ale mělo jít jen o zvukový projev závodních aut, byla by spíš královnou marnosti. Pokud občas jezdíte na závody ef-jedniček, znáte to sami - monoposty dělají decibelově randálu pořád dost, ale je to kravál, ne zvuk. Pokud si chcete o závodním víkendu něco pěkného poslechnout, musíte si počkat na závody doprovodného Porsche Cupu či prezentace historických formulí. Ty obvykle nemají turbomotor a zní pořád jako víno. Motory současných strojů vedle toho připomínají legendární materiál, ze kterého bič prostě neupletete. A když ano, skutečně s ním nezapráskáte.

Bylo líp, ještě docela nedávno. Do roku 2005 používaly ef-jedničky osmi- až dvanáctiválcové jednotky, z nichž nejdál to dotáhly desetiválcové třílitry. Jeden z takových dostalo i dnes legendární Ferrari F310B Michaela Schumachera, se kterým se už v roce 1997 až do posledního závodu ucházel o titul mistra světa u italské stáje. Unikl mu právě tehdy po vskutku historické kolizi s Jacquesem Villeneuvem.

Tomu se ale dnes věnovat nechceme. O motorech V10 se nyní znovu mluví v souvislosti s poznámkami samotného šéfa FIA Mohammeda Ben Sulayema, který by rád vrátil ef-jedničkám lesk i skrze takové motory spalující syntetická paliva. Klidně mohou být hybridní, klidně mohou být všechno ostatní, co dnes pohonné jednotky Formule 1 jsou, hlavně aby dál nezněly jako porouchaný vysavač. A Ben Sulayemovi zvlášť při pohledu na přiložené video dobře rozumíme.

Vidíme na něm Ericha Zecha, 80letého (sic!) německého miliardáře a majitele právě Schumacherovy F1 z roku 1997, jak řádí na okruhu v Assenu s tímto desetiválcovým strojem. Jede umírněně, přesto není možné se neradovat z toho, jak jeho auto zní. Poslechněte si to sami a všimněte si jedné tragikomické věci - Zech na okruh vyrazil s částečně překrytými logy značky Marlboro, aby tím nešel proti často striktním zákazům cigaretové reklamy, organizátoři okruhového setkání jej ale v obavách z možných postihů donutili překrýt i zbylé části většiny (o to pikantnější to je) log. Proslulé Kingdom of Condom je o kus dál za kanálem La Manche, ale tohle k jeho manýrům nemá daleko. Však je to primárně historické zbarvení a nic víc...


Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1 - 1 - schumacherova formule 1997 na prodej 01Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1 - 2 - schumacherova formule 1997 na prodej 03Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1 - 3 - schumacherova formule 1997 na prodej 11
Ferrari F310B Michaela Schumachera se kdysi dražilo, koupil jej zjevně Erich Zech. Foto: Auctionata, tiskové materiály

Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1 - 4 - Ferrari F310 046-2 01Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1 - 5 - Ferrari F310 046-2 09Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1 - 6 - Ferrari F310 046-2 02
Klenotem stroje je jeho motor V10 se svým nezaměnitelným zvukem. Foto: RM Sotheby's, tiskové materiály

Zdroj: Motor1

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše