Porsche si detailně posvítilo na nový turbomotor 911, prý nemá chybu (videa)

Novinka ze Zuffenhausenu dostala pod kapotu přeplňovaný motor, díky němuž je výkonnější, rychlejší a úspornější. Jen přitom hůře zní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Porsche si detailně posvítilo na nový turbomotor 911, prý nemá chybu (videa)

11.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Porsche si detailně posvítilo na nový turbomotor 911, prý nemá chybu (videa)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Novinka ze Zuffenhausenu dostala pod kapotu přeplňovaný motor, díky němuž je výkonnější, rychlejší a úspornější. Jen přitom hůře zní.

Stánek Porsche bude na letošním frankfurtském autosalonu v nemalém obležení, čemuž se ale nikdo nemůže divit. Automobilka z Zuffenhausenu přistoupila k opravdu zásadní změně, když atmosférické agregáty modelů Carrera a Carrera S nahradila novým přeplňovaným třílitrem. Ten sice produkuje v obou případech o 20 koní více a zároveň nemalou měrou navyšuje i točivý moment, což se projevilo na lepší jízdní dynamice, zvukově ovšem tento motor poněkud strádá. A jistě to nebude jediný ústupek.

Na zvuk motoru jsme naráželi již včera, kdy se na světlo světa dostala neoficiální videa zachycující právě hlavně zvukový projev. Z nich bylo více než patrné, že po nastartování a na volnoběh situace ještě není tak hrozná, jak by klidně být i mohla. Ve vyšších otáčkách však již modernizované Porsche 911 znělo přesně tak, jak zní každý automobil osazený přeplňovaným motorem. Tedy nudně a nezajímavě.

Nyní tu pro změnu máme videa tovární, která se snaží zásadní nedostatek nové pohonné jednotky zamaskovat doprovodnou hudbou a hrátkami techniků ve studiu. O tom ostatně více než co jiného svědčí zadní spoiler, který zůstává přimáčknutý k zádi. Je tedy zřejmé, že rychlost Porsche 911 je dodána jaksi uměle, přičemž značka umocňuje decibely produkované v nižších otáčkách při jízdě na půl plynu.

Jak jsme ovšem uvedli již včera, alespoň části potenciální klientely tento nedostatek vadit nebude a spokojí se s tím, že novinka je výkonnější, rychlejší a papírově méně žíznivá než předchozí varianta. Navíc se profiluje i dalšími finesami, mezi něž patří třeba klapky čelního nárazníku, jejichž práci si rovněž můžete na videích prohlédnout.

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.