Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche prý „vážně zvažuje”, že by 911 GT3 nadělila manuál. Ovšem jen ve verzi RS
15.2.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jeden z nejnepochopitelnějších kroků loňského roku, vybavení nové generace 911 GT3 pouze automatickou převodovkou, nakonec možná dojde nápravy, alespoň částečné.
Pokud některá z automobilek nabízí dlouhá léta bok po boku pro určitý model manuální i automatickou převodovku a dojde k závěru, že se ta manuální prodává málo na to, aby mělo smysl jí dále nabízet, dá se to pochopit. Ani v takovém případě sice situace není jednoznačná, neboť pro image vozu může mít podstatně větší prospěch pár procent nadšených řidičů toužících po manuálu, než větší počet často „nenadšených konzumentů” preferujících samočinné řazení, ale aspoň v Excelu to smysl dává.
Pokud se ale Porsche rozhodne pro model 911 GT3 nabídnout v nové generaci jen a pouze automat, aniž by kdykoli předtím byl pro tento vůz k dispozici, ještě o rok předtím říká, že dostane znovu pouze manuál, později svou otočku o 180° vysvětluje arogantními prohlášeními a odmítá své rozhodnutí korigovat před nemalým množstvím stěžujících si zákazníků předchozích generací, smysl to prostě nedává. Už několikrát se mluvilo o tom, že Porsche neustojí tlak hlavně amerických zákazníků a i když se zatím nic hmatatelného nestalo, nakonec se možná opravdu stane.
Zmiňují se o tom kolegové z Car and Driver, podle jejichž zdroje Porsche navzdory jiným zkazkům „silně zvažuje”, že by 911 GT3 nakonec manuál dostala. Nemá se jej ale dočkat ve „standardním” provedení, nýbrž ve verzi GT3 RS, která podle jiných zpráv přímé řazení též dostat neměla.
Samozřejmě nevíme, zda se tyto zvěsti zakládají na pravdě, na rozdíl od jednání Porsche ale smysl dávají. Na světě existuje jen málo jiných vozů, u kterých jsme si stoprocentně jisti, že nevybavit je manuální převodovkou je pro výrobce čistou ztrátou. Navíc v případě verze, u níž automobilka šetří i gramy nahrazením plastového loga nálepkou, se zdá být preference o desítky kilogramů lehčí manuální převodovky zcela logické...
Porsche 911 GT3 absencí manuálního řazení nesporně trpí, verze RS by nemusela
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejčtenější články
- První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024 - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024 - Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
26.11.2024 - Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
26.11.2024 - Motor V16 nového Bugatti poprvé předvedl svůj skutečný zvuk, v 500 km/h bude znít jako stíhačka z druhé světové
26.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva