Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche potvrdilo vývoj čtyřválce, jako první ho dostane nástupce 550 Spyder
7.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Tisíckrát poladěný Brouk se vrátí ke kořenům a opět bude roztáčet svá zadní kolečka plochým čtyřválcem. Jen nečekejte vzduchové chlazení.
Měla to být reminiscence na model 914 nebo nové retro po vzoru 356, ale podle stále intenzivnější šeptandy to bude následovník Porsche 550 Spyder, kterému se pro jeho nonkonformní chování roztomile říkalo Malý bastard (James Dean by asi hodně vyprávěl, kdyby mohl).
Protože to má být model zapadající svými rozměry pod Boxster, a podle přísných pravidel Porsche si modely nikdy nesmí navzájem přímo konkurovat, dostane čtyřválcový plochý motor. O této možnosti se spekulovalo již dříve, nyní to ale potvrdilo samo Porsche. Víme tady s jistotou, že automobilka na čtyřválci skutečně pracuje, jen zatím nevíme, jaké budou jeho parametry.
Díky zmíněným nepsaným zákonitostem bychom se je ale mohli pokusit odhadnout. Víme dobře, že základní Porsche Boxster má šestiválec o objemu 2 893 centimetrů kubických, výchozí devětsetjedenáctka zase 3 436 cm3. Podle některých zdrojů je nová jednotka vyvíjená z jednoho z těchto agregátů, dokonce by jí mělo zůstat i identické vrtání. Pokud to bude z Boxsteru, jsme na objemu 1 929 cm3, ve druhém případě to vychází na 2 291 cm3.
Pochopitelně tu existuje možnost změnit tato čísla úpravou zdvihu, ale objemově bychom se měli pohybovat v toleranci od 2,0 do 2,6 litru. Výkonový strop omezuje 255 koní Boxsteru, tudíž se novodobá pět set padesátka zastaví někde kolem 200 až 230 koní a na stovku by se měla dostat kousek nad šest vteřin (nejpomalejší Boxster k tomu potřebuje 5,9 s).
Tato úvaha samozřejmě může být celá špatně, okolnosti ale zase tak moc velký prostor k omylu nedávají. Leda, že by duchovní nástupce Deanova eliminátora dostal v duchu sociálního inženýrství EU výrazně menší čtyřválec dopovaný turbodmychadlem, aby byl snadněji aplikovatelný do derivátů Audi a Volkswagen. Přesněji řečeno, aby se jednodušeji snižoval jeho výkon, možná vypínaly válce a nevím co ještě...
Možná to ale nemají úplně srovnáno v hlavě ještě ani v Porsche. Novinka by neměla být na trhu dříve než někdy kolem roku 2014, trochu času na přemýšlení jim tedy ještě zůstává.





Pověst původního Spyderu byla děsivá, ale má za sebou také spoustu sportovních úspěchů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 11 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 6 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 8 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 9 hodinamiK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
před 11 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins