Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche Panamera boduje hlavně u důchodců
31.7.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Vždy jste se divili, kdo si vlastně kupuje nepříliš sportovní vozy sportovních značek, jako je Porsche Panamera? Statistiky znají odpověď, jsou to hlavně staří lidé.
Porsche Panamera lze v rámci segmentu limuzín vyšší třídy vnímat jako sportovní volbu, vedle slávy značky Porsche ale jméno Panamera vyhlíží jako Danny DeVito po boku Arnolda Schwarzeneggera. Sporťák to zkrátka není.
Může se vám tedy zdát podivné, že se Porsche do těchto vod vůbec pouští, vždyť pro takové auto nemůže mít zákazníky. Mezi těmi, kteří si kupují modely jako je 911, jich patrně mnoho nenašlo, dovolilo mu ale lovit mezi lidmi, které oslovuje značka Porsche, jenže po nekompromisním sporťáku zkrátka netouží. Svůj racionální smysl tedy nabídka podobného vozu má, jakkoli nepatříme mezi ty, kteří by za to Porsche pochválili.
Nyní konečně máme jasněji v tom, koho zrovna tento model oslovuje. V Česku je zbytečné se po takových závěrech pídit, neboť podobné informace nikdo nemá a i kdyby je měl, je pár českých zákazníku za měsíc jen kapkou v moři světových odbytů. V USA je ale situace jiná, Porsche tam prodá významnou část své produkce a o charakteru tamních zákazníků víme mnohem více. A to i díky studii TrueCar.com, která si dala tu práci a analyzovala choutky 200 tisíc amerických zákazníků, jenž si pořídili nový vůz v letech 2009 až 2010.
Její nejnovější výstup poukazuje na preference zákazníků starších 65 let, tedy lidí, kteří jsou u nás i v Americe vesměs v důchodu. Jedním z výsledků je tabulka definující vozy, u nichž mají procentuelně nejvyšší zastoupení majitelé starší 65 let. Že se na prvních místech usadily konzervativní modely jako Lincoln Town Car, Buick Lucerne a Cadillac DTS s podílem důchodových kupujících přesahujícím 80 procent, to až tak nepřekvapí. Opravdu jsme ale nečekali, že se na 11. místě objeví Porsche Panamera s podílem pětašedesátiletých a starších zákazníků ve výší 53,3 procenta.
To znamená, že většina zákazníků Porsche Panamera v Americe jsou důchodci a to je i přes pohodový charakter vozu docela překvapivé. Uvážíme-li, o kolik dalších procent by se tento podíl patrně zvýšil, pokud bychom s minimálním věkem odběratelů zamířili o dalších 10 nebo 15 let níže, je už celkem jasné, koho Panamera oslovuje.
Výsledky této studie patrně nepůjde příliš dobře aplikovat na české prostředí, neboť zde s ohledem na naši historii dozajista nemáme dostatečné množství starších lidí, kteří by si mohli Panameru dovolit. Jak jsme ale již zmínili, český trh není z hlediska celkových prodejů tohoto modelu významný.
Zároveň je třeba dodat, že zbylé modely Porsche, zejména pak ty skutečně sportovní, mezi staršími lidmi příliš nebodují, neboť celkový podíl důchodců mezi zákazníky zuffenhausenské automobilky činí 29,5 procenta. To tedy také není málo, ale když uvážíme, kolik se prodává Panamery (hodně) a kolik modelů jako je 911 nebo Cayman (mnohem méně), pak je zjevné, že starší zákazníky oslovuje spíše Panamera než Porsche jako takové a značku k vyššímu průměrnému věku zákazníků tlačí právě její největší (či spíše nejdelší...) model.
Na další výsledky studie se můžete podívat na blogu TrueCar.com.









Porsche Panamera je u amerických důchodců mimořádně populární, verze Diesel by pak měla v tomto směru bodovat i v Evropě
Zdroj: TrueCar.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 2 hodinami- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
před 8 hodinami Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Nejnovější články
Ruský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
před 17 minutamiToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
před hodinouPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 2 hodinamiVW propustí víc lidí, než se zdá. Ze softwarové divize jich vyhodí dalších 1 600, funguje ale jako samostatná firma
před 3 hodinamiSbohem, třícípá hvězdo. Mercedes právě odpravil sám sebe novým CLA, je to nevzhledné, lacině působící 2,1tunové zklamání
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva