Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche nadále věří manuálnímu řazení, nová 911 GT3 dostane znovu jen to
24.9.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Puristé se mohou radovat, přímo řazené převodovky ve výkonných vozech ještě nejsou na vymření. Porsche do budoucna počítá stále hlavně s nimi.
Co do nabídky převodovek, prošel automobilismus v poslední dekádě obrovskými změnami. Zatímco ještě kolem roku 2000 bylo prakticky nemyslitelné, aby jakýkoli výkonný vůz se sportovními ambicemi nabízel primárně automatické řazení, popř. aby jej nabízel vůbec, dnes je situace zcela opačná. Pokud chcete větší výkonný sedan s „manuálem”, máte na výběr z pár jednotek vozů. Když zatoužíte po takto disponovaném sportovním kupé, možností je přece jen více, ale přesto jich postupně ubývá.
Udělaly automatické převodovky za posledních deset let velký pokrok? Určitě ano. Ale udělaly jej tak velký, aby byly s to se v celé šíři svých schopností předčít lidské řazení? Rozhodně nikoli. Proto také postupná eliminace přímo řazených skříní z nabídek jednotlivých automobilek budí tolik kontroverze - existuje zkrátka stále příliš mnoho zákazníků, kteří si chtějí řadit sami. Ať už proto, že si chtějí podržet větší kontrolu nad vozem, nechtějí obětovat rychlosti veškerý komfort nebo touží po absolutní poslušnosti vozu ve specifických situacích, v nichž se ten či onen typ automatu nechová zrovna přesvědčivě.
Většina automobilek dnes bohužel na tyto nářky neslyší a nabízí nám pouze jedinou možnost změny převodů. U některých to šlo vskutku rychle (např. BMW M5 mělo ve své generaci E39 pouze manuální a hned v navazující E60 pouze automatické řazení - pokud tedy pomineme USA), u jiných pomaleji (třeba takové Lamborghini vytlačovalo „manuály” postupně napříč modely) a u těch zbylých panují obavy, kdy se k této vlně připojí. Mezi nimi se nachází i Porsche, které dosud - ač jinak automaty dodává jako alternativu dlouhodobě - naopak u nejvýkonnější verzí vždy nabízelo pouze ručně řazené skříně. Nenajdete žádnou GT2, GT3 nebo jejich varianty RS, které by vůbec byly k dispozici s automatem. A jak se zdá, tato situace, se jen tak nezmění, i když nedávné spekulace tvrdily opak.
Sám nejvyšší šéf Porsche Matthias Müller totiž v rozhovoru pro magazín Motor Trend řekl, že 911 GT3 postavená na nové generaci tohoto ikonického modelu dostane výlučně manuální převodovku. Důvod, proč Porsche dosud nikdy nenabídlo jakýkoli automat pro verze GT, je přitom podle všeho prostý - automat je těžší a automobilka nehodlá přidávat vozu desítky kilogramů hmotnosti na převodovce v situaci, kdy na jiných místech (vzpomeňte proslulou papírovou nálepku místo plastového loga firmy na přední kapotě 911 GT3 RS) dělá všechno proto, aby ušetřila pár gramů.
Ostatně, automobilka osadila novou 911 sedmistupňovou manuální převodovkou, která lépe obstojí i před eurotesty normované spotřeby, a tak ji v tuto chvíli až tak netrápí nutnost prodlužovat převody šestistupňových skříní na úkor dynamiky vozu, jako to nejnověji udělal třeba Nissan u modelu Juke. Müller má konec konců v nabídce manuálních převodovek vcelku jasno: „Budeme je nabízet tak dlouho, dokud o ně bude zájem,” konstatoval šéf značky. Příznivci Porsche se tedy „o své manuály” zjevně bát nemusejí...
Podobné snímky z interiéru Porsche 911 zřejmě budeme vídat ještě dlouho
Zdroj: Motor Trend
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 4 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 11 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva