Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche má hotovou 8stupňovou dvouspojkovou převodovku, pro novou Panameru
19.6.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Je to zřejmě úplně první sériově vyráběná „čistá” dvouspojka s osmi stupni. Naznačuje, že nová Panamera nebude mít o zajímavou techniku nouzi.
Automatická převodovka modla dnešní doby. A patrně to nebude proto, že je favorizuje Jeremy Clarkson. Jedním z důvodů je jejich přirozená evoluce, nepochybně jde ale také o jeden z přímých důsledku tlaku na na co nejnižší papírovou spotřebu paliva, kterou mají automatické převodovky obvykle nižší. Co na tom, že realita je obvykle opačná, pokuty za nadlimitní emise CO2 se platí z papírových hodnot spotřeby resp. emisí a jejich menší výše u automatů dává automobilkám více prostoru investovat do jejich rozvoje a také dále navyšovat počet rychlostních stupňů.
Výrobci se přou, jestli je ideálním maximem deset nebo devět převodových stupňů, na každý pád je to o hodně více než 6 nebo 7, kolik jde ještě rozumně vměstnat (a také „obsloužit”) do kulisy ručního řazení. Tyto hrátky okolo desítky ale platí jen pro automaty s hydrodynamickým měničem, u dvouspojkových - v poslední době ne zase tak hvězdných - automatů bylo dosud limitem obvykle číslo sedm. Víme jen o jednom automatu s dvěma spojkami a osmi stupni, který vyvinula Honda hlavně pro luxusní Acury, ta má ale také hydrodynamický měnič.
Převodovka, kterou vidíte na přiložených snímcích, je tak zřejmě první sériově vyráběným 8stupňovým automatem ryze se dvěma spojkami, který kdy vznikl. O jeho vývoj se postaralo Porsche spolu se ZF a detaily k celému ústrojí jsou zatím velmi střídmé. Víme jen, že bude vyráběna v továrně v Brandenburgu a Uwe-Karsten Städter z vedení Porsche a nejvyšší šéf ZF Stefan Sommer k ní řekly, že nabízí maximální flexibilitu pro sportovní nasazení - od zadokolek přes čtyřkolky až po plug-in-hybridy.
S ohledem na načasování tohoto odhalení je pravděpodobné, že své první zasazení zažije v nové Panameře, která bude debutovat už za 9 dnů. Právě ta bude nepochybně nabízena s pohonem zadních kol, všech kol i s hybridním pohonem a je zároveň dostatečně velká, aby takovou převodovku pojala. V jakých dalších modelech značky se ji dočkáme, ukáže teprve čas.
Nová převodovka Porsche nabídne osm převodových stupňů a dvě spojky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Jediná Čechy ve velkém nechtěná bazarová škodovka se dá pořád koupit v krásném stavu, na západě o ni stojí
před 4 hodinami - Nástupcem propadáku, který nezachránil ani Lewis Hamilton, si Mercedes není jistý tak moc, že ho faceliftoval ještě před premiérou
před 6 hodinami - Rolls-Royce ukázal nový obří 20válcový motor, tomu se říká lék na nemoci doby
před 7 hodinami - Jaguarem na poslední chvíli zaříznuté turbínové superauto nakonec míří na silnice, jeho autor ho prostě musel dokončit
před 9 hodinami - Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva