Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche definitivně potvrdilo manuál pro příští 911 GT3, jeho eliminace byla omyl
1.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Automobilka z Zuffenhausenu oznámila rovněž příchod modelu GT2 RS, počítá také s příštím Caymanem GT4. Ten nadále zůstane u šestiválce.
Pro Porsche jsou absolutním vrcholem modely GT3, které již hezkých pár let působí jako etalony segmentu sportovních vozů. Poslední generace však představovala pořádný klepec přes prsty petrolheadů, neboť automobilka pustila na trh pouze vozy osazené automatem PDK. Velký odpor proti tomuto kroku ze strany tradiční klientely a obrovský zájem o ryze manuální Cayman GT4 ovšem vedení značky naznačil, že se vydalo špatným směrem.
Porsche tak již dříve naznačilo, že nová generace modelu GT3 nebude k mání pouze s automatem. Svůj podíl na tomto rozhodnutí má dozajista i nová limitovaná edice 911 R, která byla vyprodána ještě před oficiálním debutem na ženevském autosalonu. Podle automobilky byl dokonce prvotní zájem natolik enormní, že původně zvažovaná produkce 600 kusů byla navýšena na 911 exemplářů. I ty ale již mají své majitele, přes neskromnou cenovku.
Ve světle výše zmíněného tak asi nejsou překvapením slova šéfa programu GT3 Andrease Preuningera, dle kterého příští generace vrcholného provedení bude osazena jak automatem, tak i manuálem. Verze RS se ale prý tato volba netýká, i nadále tak bude k mání pouze s převodovkou PDK. Pro obě verze pak zůstává v platnosti atmosférický motor, který v nabídce vydrží tak dlouho, jak jen to bude možné - prý do „viditelné budoucnosti”.
Stejně pozitivně se Preuninger vyjádřil také o příštím Porsche Cayman GT4, které navíc zůstane u šestiválce, přestože standard pohání přeplňované čtyřválce. Jedinou výjimku mezi modely označenými dvěma nejpopulárnějšími písmeny v motorsportu tak bude tvořit verze GT2 RS, která se vrátí v roce 2017 s přeplňovaným motorem. Opět by přitom mělo jít o ultimativní bestii, kterou je třeba respektovat.
Dodat pak již lze jen tolik, že Porsche 911 R vzniklo vlastně jen shodou náhod jako součást vývoje modelu GT3. Značka původně testovala verze s oběma převodovkami, nakonec však firma zvolila jen automat PDK a teď toho lituje. Tým okolo Preuningera tak nyní využil dřívějšího vývoje, manuální provedení zbavil spoilerů, osadil rychlými pruhy a klasickým interiérem a prohnal redukčním dietou. Výsledkem byla stávající limitovaná edice.
Z té bylo nadšeno rovněž vedení, na dokončení vývoje ještě coby GT3 však v roce 2013 chyběly kapacity. Vše ale bylo dotaženo do úspěšného konce, a to za dalších 13 měsíců. Momentálně přitom značka žádná další „eRka“ již nevyrobí, nicméně do budoucna bychom se puristického modelu mohli dočkat již v základní nabídce. Ovšem pouze s běžným označením, aby nebyla narušena exkluzivita.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.
Porsche opětovně potvrdilo, že příští generace 911 GT3 dostane oproti stávajícímu provedení manuální provedení
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 25 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva