Porsche Cayman GT4 může znít i reagovat ještě lépe, stačí nové svody výfuku (videa)

Existují dvě verze, jedna s katalyzátory, druhá bez nich. Každá zní jinak, každá stojí jinak a obě dvě jsou velmi lákavé. Originální výfuk si ale schovejte.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Porsche Cayman GT4 může znít i reagovat ještě lépe, stačí nové svody výfuku (videa)

3.10.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Porsche Cayman GT4 může znít i reagovat ještě lépe, stačí nové svody výfuku (videa)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Existují dvě verze, jedna s katalyzátory, druhá bez nich. Každá zní jinak, každá stojí jinak a obě dvě jsou velmi lákavé. Originální výfuk si ale schovejte.

Porsche Cayman GT4 je úžasné už v sériovém stavu. Inženýři Porsche konečně namontovali 3,8litrovou verzi plochého šestiválce i doprostřed auta, ne jen za zadní nápravu, a k tomu stroj upravili tak, že snad není zapáleného řidiče, fandícího atmosféře a manuálu, který by tohle auto neobdivoval, nás nevyjímaje.

Je to horké zboží, není snadné se k nějakému kousku dostat a velmi rychle se z Caymanu GT4 stane sběratelský kousek, takže bude ceněný sériový stav. Pokud ale máte své auto pro sebe a ne pro ostatní a máte za to, že váš Cayman GT4 je příliš tichý a ospalý, americká firma Fabspeed Motorsport má řešení - nové svody.

Existují dvě varianty, Sport a Race, která každá má trochu jiný efekt a také cenovku. Verze Sport je vybavena rychloprůchozím katalyzátorem a nabídne kromě lepšího zvuku také fakt, že vaše auto projde STK, pokud nežijete v Kalifornii, ale přesto bude mít oproti sériovému stavu více výkonu v některém pásmu otáček, jak ukáže graf níže. To vše za 3 095 dolarů, tedy asi 73 tisíc korun.

Verze Race nemá katalyzátory, takže byste s ní neměli jezdit po běžných silnicích, ale ve skutečnosti, zejména máme-li na paměti Dieselgate, to planetě bude úplně jedno. Přidá více výkonu v širším spektru otáček, jak ukazuje graf; maximum je 27 koní a 52 Nm navíc. To na pouhé nové svody vypadá jako docela dost, ale odstranění katalyzátorů dělává hodně. Většinou také znamená rozsvícení kontrolky motoru, ovšem údajně po třech stovkách kilometrů testování se kontrolka motoru nerozsvítila.

Závodní svody dostanete levněji, za 2 495 dolarů, tedy asi 59 tisíc korun, právě proto, že tu nejsou drahé katalyzátory. Před STK budete muset namontovat sériový výfuk, ale trocha práce za ten nádherný zvuk, který si můžete poslechnout ve videích níže, jistě bude stát.


Porsche Cayman GT4 může znít i reagovat ještě lépe, stačí nové svody výfuku (videa) - 1 - fabspeed cayman gt4 race headers 00Porsche Cayman GT4 může znít i reagovat ještě lépe, stačí nové svody výfuku (videa) - 2 - fabspeed cayman gt4 race headers 00aPorsche Cayman GT4 může znít i reagovat ještě lépe, stačí nové svody výfuku (videa) - 3 - fabspeed cayman gt4 race headers 01Porsche Cayman GT4 může znít i reagovat ještě lépe, stačí nové svody výfuku (videa) - 4 - fabspeed cayman gt4 race headers 02Porsche Cayman GT4 může znít i reagovat ještě lépe, stačí nové svody výfuku (videa) - 5 - fabspeed cayman gt4 race headers 02aPorsche Cayman GT4 může znít i reagovat ještě lépe, stačí nové svody výfuku (videa) - 6 - fabspeed cayman gt4 race headers 03
Verze Race nemá katalyzátory, je levnější a nabídne lepší zvuk

Porsche Cayman GT4 může znít i reagovat ještě lépe, stačí nové svody výfuku (videa) - 7 - fabspeed cayman gt4 sport headers 01Porsche Cayman GT4 může znít i reagovat ještě lépe, stačí nové svody výfuku (videa) - 8 - fabspeed cayman gt4 sport headers 02
S verzí Sport projdete STK všude kromě Kalifornie

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.