Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche Cayman GT4 může znít i reagovat ještě lépe, stačí nové svody výfuku (videa)
3.10.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Existují dvě verze, jedna s katalyzátory, druhá bez nich. Každá zní jinak, každá stojí jinak a obě dvě jsou velmi lákavé. Originální výfuk si ale schovejte.
Porsche Cayman GT4 je úžasné už v sériovém stavu. Inženýři Porsche konečně namontovali 3,8litrovou verzi plochého šestiválce i doprostřed auta, ne jen za zadní nápravu, a k tomu stroj upravili tak, že snad není zapáleného řidiče, fandícího atmosféře a manuálu, který by tohle auto neobdivoval, nás nevyjímaje.
Je to horké zboží, není snadné se k nějakému kousku dostat a velmi rychle se z Caymanu GT4 stane sběratelský kousek, takže bude ceněný sériový stav. Pokud ale máte své auto pro sebe a ne pro ostatní a máte za to, že váš Cayman GT4 je příliš tichý a ospalý, americká firma Fabspeed Motorsport má řešení - nové svody.
Existují dvě varianty, Sport a Race, která každá má trochu jiný efekt a také cenovku. Verze Sport je vybavena rychloprůchozím katalyzátorem a nabídne kromě lepšího zvuku také fakt, že vaše auto projde STK, pokud nežijete v Kalifornii, ale přesto bude mít oproti sériovému stavu více výkonu v některém pásmu otáček, jak ukáže graf níže. To vše za 3 095 dolarů, tedy asi 73 tisíc korun.
Verze Race nemá katalyzátory, takže byste s ní neměli jezdit po běžných silnicích, ale ve skutečnosti, zejména máme-li na paměti Dieselgate, to planetě bude úplně jedno. Přidá více výkonu v širším spektru otáček, jak ukazuje graf; maximum je 27 koní a 52 Nm navíc. To na pouhé nové svody vypadá jako docela dost, ale odstranění katalyzátorů dělává hodně. Většinou také znamená rozsvícení kontrolky motoru, ovšem údajně po třech stovkách kilometrů testování se kontrolka motoru nerozsvítila.
Závodní svody dostanete levněji, za 2 495 dolarů, tedy asi 59 tisíc korun, právě proto, že tu nejsou drahé katalyzátory. Před STK budete muset namontovat sériový výfuk, ale trocha práce za ten nádherný zvuk, který si můžete poslechnout ve videích níže, jistě bude stát.
Verze Race nemá katalyzátory, je levnější a nabídne lepší zvuk
S verzí Sport projdete STK všude kromě Kalifornie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 25 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus