Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche Cayman GT4 a 911 GT3 RS mají české ceny, nízké pochopitelně nejsou
12.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Malé kupé s výkonem 385 koní může být vaše za 2 441 000 Kč, větší schopné sprintu na stovku za 3,3 sekundy stojí přes pět milionů korun.
Německá automobilka představila na ženevském autosalonu hned dva modely, které zcela jistě zvýšily tep nejen jejím fanouškům. A ačkoliv od výstavního debutu uteklo něco málo přes týden, k dispozici jsou již české ceny. Nízké ovšem rozhodně nejsou, i když to se s ohledem na nemalý dynamický potenciál této dvojice dalo očekávat. Koneckonců, své již naznačily i ceny platné pro německý trh, které byly k dispozici během představení obou vozů. Vůči těm tuzemským jsou sice o trochu nižší, to je však dáno jiným daňovým prostředím v obou zemích.
Nebudeme ale zbytečně chodit okolo horké kaše a rovnou přejdeme k tomu podstatnému, tedy samotným částkám a výbavě, jíž za ně dostanete. Jako první si přitom vezmeme na paškál menší kupé, tedy Cayman GT4. Ten startuje na sumě 2 441 000 Kč, za což dostáváte 3,8litrový motor naladěný na 385 koní. S tímto výkonem je spojena vždy jen šestistupňová manuální převodovka, přičemž zrychlení z klidu na stovku zabere 4,4 sekundy a nejvyšší rychlost vrcholí hodnotou 295 km/h.
Ve standardu přitom můžete počítat kupříkladu se specifickým bodykitem, 20palcovými litými koly, čalouněním v kombinaci kůže/Alcantara, dekoracemi z broušeného hliníku a sportovními sedadly nastavitelnými elektronicky ve dvou směrech. Za příplatek je pak možné sáhnout třeba po karbon-keramických brzdách nebo paketu Clubsport, který zahrnuje ochrannou klec, dvoukilový hasicí přístroj nebo šestibodové závodní pásy. V té chvíli však musíte objednávat i závodní skořepiny.
Jelikož ceny příplatků nejsou aktuálně volně k dispozici, můžeme se přesunout k většímu kupé. To je k mání od 5 139 000 Kč, přičemž jeho základní mechanická výbava zahrnuje čtyřlitrový motor o výkonu 500 koní a sedmistupňový automat PDK. Stokilometrovou metu Porsche 911 GT3 RS pokoří již za 3,3 sekundy, zatímco maximálně se rozjedete na 310 km/h. Tedy pro něoho možná překvapivě na rychlost nižší o 5 km/h, než jaké dosahuje GT3, které v českých luzích a hájích vychází na 3 883 000 Kč. To je ale dáno trochu jiným zaměřením RS a většímu přítlaku generovanému jeho aerodynamikou.
Srovnávání s méně výkonným sourozencem ale nyní ponechme stranou a projděme si standardní doplňky, které počítají třeba s výše zmíněným paketem Clubsport, kovanými 20palcovými předními a 21palcovými zadními koly, kompozitními brzdami nebo audio systémem se 7palcovým dotykovým displejem. I v tomto případě je možné sáhnout po extra doplňcích, kdy za zmínku stojí především převzetí vozu v továrně v Lipsku, jež zahrnuje také instruktáž na okruhu.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Palexpa.
Porsche Cayman GT4





















Porsche 911 GT3 RS
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
před hodinou Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včeraU Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
12.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Termas de Rio Hondo včera 16:00
- Marc Márquez v této podobě je svým kolegům z MotoGP na obtíž včera 10:00
- Termas de Rio Hondo: Časový plán GP Argentiny 12.3.2025
- Honda Vision 110 2025: v nových barvách 12.3.2025
- Testy WSBK a WSSP v Portimão 11.3.2025
Nejnovější články
- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
před hodinou Němci najeli 100 tisíc km s moderním Opelem a rozebrali ho na díly. Problémy ale našli spíš předtím než potom
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včeraElektrická party zdarma v Rakousku končí. Elektromobily budou podléhat silniční dani, majitelé zaplatí až desítky tisíc ročně
včeraVW přiznává, že svůj „levný” elektrický model nedokáže prodávat se ziskem, ztráty zmírní čínskými díly a portugalskou výrobou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva