Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche Cajun přijde jen jako třídvířko, bude sportovnější než Audi Q5
20.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nové Porsche Cajun má do výroby ještě daleko, přesto se k nám donesly celkem podrobné informace o jeho budoucnosti. Co tedy všechno víme?
Jen pár dní po potvrzení výroby nového Porsche Cajun jsme se dozvěděli další detaily týkající se budoucnosti nejlevnějšího Porsche.
Podle zdrojů v automobilce se bude Cajun vyrábět jen s třídvéřovou karoserií. Tato zpráva může znít s ohledem na tržní potenciál podobného vozu překvapivě, ale dává smysl. Koncern Volkswagen se totiž bojí, že by pětidvéřový Cajun ohrozil jak prodeje Audi Q5, tak většího Porsche Cayenne a chce tedy přijít s něčím novým, co tyto dva modely nenabízejí.
Spolu s třídvéřovou karoserií má dostat Cajun celkově sportovnější vzhled ve stylu kupé, který se bude od toho zvoleného pro Q5 značně lišit. A nezůstane jen u vzhledu - vůz bude mít kratší rozvor a přesto menší převisy karoserie vpředu a vzadu. I proto se má uvnitř vyznačovat prostorem pouze pro čtyři pasažéry.
Technicky bude vůz vycházet z Audi Q5, aby však svou příbuznost zamaskoval, dostane specifické naladění podvozku a brzd. Motory, převodovky, poloosy a vůbec celý systém pohonu všech kol bude nicméně převzat z Q5 s tím, že některé nepříliš luxusní varianty budou u Cajunu vynechány. Pod kapotou by se tedy měly objevit motory 2,0 TSI, 3,0 TSI a dvoulitrový i třílitrový diesel TDI. Výkony by pak měly sahat od 190 do 290 koní, později by měla přibýt do nabídky i ostřejší verze motoru 3,0 TSI (údajně s 350 koňmi) a také hybridní alternativa.
Závěrem můžeme zopakovat, že Cajun se má dostat do výroby až na přelomu let 2012 a 2013 a do té doby se mohou současné spekulace ukázat lichými. Jde nicméně o zprávy natolik podrobné a smysluplné, že budou téměř jistě reflektovat realitu. Tedy alespoň tu, v jaké nyní o Cajunu přemítá samotné Porsche...


Nové Porsche Cajun na posledních ilustracích Ilustrace: Teamspeed.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva