Porsche 918 Spyder: do série nakonec s vyšším výkonem, kvůli LaFerrari a P1

Italský a britský supersport disponují výkonem vyšším než 900 koní, zatímco Němci ještě donedávna nabízeli méně než 800. Změna tak byla nutná.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Porsche 918 Spyder: do série nakonec s vyšším výkonem, kvůli LaFerrari a P1

29.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Porsche 918 Spyder: do série nakonec s vyšším výkonem, kvůli LaFerrari a P1

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Italský a britský supersport disponují výkonem vyšším než 900 koní, zatímco Němci ještě donedávna nabízeli méně než 800. Změna tak byla nutná.

Pro automobilku Porsche se v posledních letech změnily zažité pořádky, ož je patrné již na skladbě modelů i jejich prodejnosti. Kromě toho ale dochází také k posunu pojmu „dostatečný výkon”. Ještě v roce 2000 totiž základnímu modelu 911 996 Carrera stačilo k oslnění publika 300 koní, dnes obdobné stádo najdete pod kapotou řady obyčejnějších sedanů, kombíků nebo hatchbacků, však i takový Opel Astra OPC 2012 s cenou pár set tisíc má k dispozici 280 koní. Proto ostatně Porsche vyšponovalo sílu svého hybridního supersportu 918 Spyder až na 796 koní, ani to ale po představení nového Ferrari LaFerrari a McLarenu P1 nestačí.

Rozhodnutí automobilky znovu přehodnotit technické parametry tak nakonec ani není překvapivé. Pro Porsche je model 918 Spyder propagátorem nových technologií, na kterých bude postavena velká část budoucnosti značky. Již v úvodu prohraný závod s hlavními rivaly, kteří z kombinace benzinové pohonné jednotky a elektromotoru pumpují více než 900 koní, by ale rozhodně nebyl dobrým renomé. A proto hybridní supersport posílil o nějakých 80 koní na celkové stádo 876 koní - jak přesně, to nevíme, posílení elektromotorů se ale zdá být nejsnazší cestou.

Nová hodnota sice konkurenty ani papírově nedorovná, rázem jsou ale aspoň na dostřel. V reálu bude mít Porsche 918 Spyder beztak problém s Ferrari LaFerrari a McLarenem P1 držet krok, neboť je podstatně těžší. Jestli se mu podaří zajet Severní smyčku Nürburgringu pod sedm minut, jak firma avizovala, to je otázkou, oproti italské a britské konkurenci ale Porsche přichází s odnímatelným střešním panelem a udávaným dojezdem až 150 km čistě na elektřinu.

Jak to všechno bude vypadat v praxi uvidíme po letošním frankfurtském autosalonu, kdy se má definitivně sériová 918 měla představit veřejnosti. Zmíněné informace pocházejí od jednoho z členů fóra Teamspeed, který si prý všechny tři supersporty zakoupil. Ostatně, proč riskovat, že byste si mohli koupit ten spatný...


Porsche 918 Spyder: do série nakonec s vyšším výkonem, kvůli LaFerrari a P1 - 1 - Porsche 918 Spyder cas Nordschleife 01Porsche 918 Spyder: do série nakonec s vyšším výkonem, kvůli LaFerrari a P1 - 2 - Porsche 918 Spyder cas Nordschleife 02Porsche 918 Spyder: do série nakonec s vyšším výkonem, kvůli LaFerrari a P1 - 3 - Porsche 918 Spyder cas Nordschleife 03Porsche 918 Spyder: do série nakonec s vyšším výkonem, kvůli LaFerrari a P1 - 4 - Porsche 918 Spyder cas Nordschleife 04Porsche 918 Spyder: do série nakonec s vyšším výkonem, kvůli LaFerrari a P1 - 5 - Porsche 918 Spyder cas Nordschleife 05Porsche 918 Spyder: do série nakonec s vyšším výkonem, kvůli LaFerrari a P1 - 6 - Porsche 918 Spyder Martini Racing oficial 01Porsche 918 Spyder: do série nakonec s vyšším výkonem, kvůli LaFerrari a P1 - 7 - Porsche 918 Spyder Martini Racing oficial 02Porsche 918 Spyder: do série nakonec s vyšším výkonem, kvůli LaFerrari a P1 - 8 - Porsche 918 Spyder Martini Racing oficial 03Porsche 918 Spyder: do série nakonec s vyšším výkonem, kvůli LaFerrari a P1 - 9 - Porsche 918 Spyder Martini Racing oficial 04Porsche 918 Spyder: do série nakonec s vyšším výkonem, kvůli LaFerrari a P1 - 10 - Porsche 918 Spyder Martini Racing oficial 05Porsche 918 Spyder: do série nakonec s vyšším výkonem, kvůli LaFerrari a P1 - 11 - Porsche 918 Spyder Martini Racing oficial 06Porsche 918 Spyder: do série nakonec s vyšším výkonem, kvůli LaFerrari a P1 - 12 - Porsche 918 Spyder Martini Racing oficial 07
Porsche 918 Spyder vznikne pouze v 918 kusech. Budoucím vlastníkem jednoho z nich je kupec nového Ferrari LaFerrari a McLarenu P1, který ohlásil našponování sériového výkonu na 876 koní

Zdroj: GT Spirit

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše