Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche 911 R ve stříbrné bez „rychlých pruhů“ vypadá jako tovární sleeper
11.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novou limitovanou edici si vyvolení majitelé mohou naspecifikovat i bez grafických doplňků. V té chvíli nic nedává najevo, že pod kapotou trůní 500 koní.
Jednou z největších hvězd letošního autosalonu v Ženevě bylo bezesporu Porsche 911 R. Souběžně s odhalením této novinky z Zuffenhausenu ale nejspíše řada fanoušků musela zamáčknout slzu, neboť všech 991 exemplářů mělo svého majitele dříve, než limitovaná edice dorazila na výstaviště Palexpo. Značka přitom posléze dodala, že původně plánovala pouze 600kusovou sérii, prvotní zájem ale předčil veškerá její očekávání. I proto ostatně manuální převodovka z nabídky Porsche hned tak nezmizí.
Budoucnost ale nyní nechme stranou, místo toho se budeme zaobírat pouze oním limitovaným modelem 911 R. Ten se pyšní agresivněji stylizovaným čelním nárazníkem či litými koly s centrální maticí, nejvíce jej však od běžné produkce po stránce vizuální odlišují „rychlé“ pruhy táhnoucí se od přední kapoty přes střechu až po víko motoru, a boční grafické polepy. Tak nějak jsme si přitom mysleli, že jde o nedílnou součást vozu, nicméně sada nových fotek dokazuje, že Porsche 911 R lze objednat i bez těchto doplňků.
Výsledkem této konfigurace je kupé, které můžeme považovat za tovární sleeper. Jelikož aerodynamickým bodykitem a zmiňovanými ráfky je možné osadit takřka jakékoliv Porsche 911 Carrera, nedá vám prakticky nic najevo, že nad zadní nápravou netrůní standardní motor, nýbrž čtyřlitrový plochý šestiválec naladěný na 500 koní. S touto silou přitom vůz zvládne zrychlení z klidu na stovku za 3,8 sekundy. Tedy i rychleji než přeplňovaná Carrera S osazená automatem PDK a paketem Sport Chrono.
Síla tohoto modelu ovšem spíše než v přímém směru či nejvyšší rychlosti 323 km/h leží v zatáčkách a hlavně v interakci stroje s řidičem. Jak jsme ovšem uvedli, okusit tyto vlastnosti bude moci jen hrstka vyvolených, kterým můžeme pouze závidět. Zvláště když Porsche 911 R je vlastně již dnes klasikou, jejíž nemalá pořizovací cena v příštích letech jen poroste.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.
Takhle vypadá Porsche 911 R bez pruhů...
...a takhle jej známe již velmi dobře
Foto: Porsche přes Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 5 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.