Porsche 911 991 prý KERS mít nebude, alespoň ne standardně

Zdá se, že další generace Porsche 911 nakonec nebude tak poplatná době, jak se ještě před pár týdny mohlo zdát. Hybridní provedení všechny verze prý nečeká.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Porsche 911 991 prý KERS mít nebude, alespoň ne standardně

31.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Porsche 911 991 prý KERS mít nebude, alespoň ne standardně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zdá se, že další generace Porsche 911 nakonec nebude tak poplatná době, jak se ještě před pár týdny mohlo zdát. Hybridní provedení všechny verze prý nečeká.

Před čtrnácti dny jsme vás informovali o tom, že by další generace Porsche 911 s označením 991 měla dostat hybridní technologii KERS a vystřelovací kapotu kvůli zmírnění následků srážky s chodcem. Zatímco druhá informace měla základy v patentování této technologie přímo ze strany Porsche, použití hybridního pohonu bylo pouhou spekulací, byť založenou na zprávách věrohodného zdroje. Není tedy až takovým překvapením, že s KERSem pro novou 911 to nebude až tak jednoduché. Ani tentokrát vám ale nemůžeme sdělit zaručenou oficiální informaci.

Britský Autocar totiž citoval nejmenovaného manažera firmy, který standardní použití hybridní technologie v 911 označil za nesmysl. „Systém je v tuto chvíli používán v závodním voze a nic dalšího není v plánu. 911 nebude v dohledné době nabízena s hybridním pohonem a pokud se tak stane, půjde nejspíše o plug-in hybrid,” řekl tajemný zdroj a dodal, že automobilka nemá zájem unifikovat jízdní projev svých vozů napříč modelovými řadami. Pokud se tedy hybridní 911 objeví, neměla by být jedinou volbou, ale pouze alternativou ke konvenčnímu pohonu tak jako u Panamery.

Porsche místo toho hodlá vsadit na nové materiály, které by měly vůz dále odlehčit a jeho fungování zefektivnit bez nutnosti úprav pohonné jednotky. „Zkoumáme možnosti využití lehké oceli, hliníku a hořčíku,” řekl Wolfgang Leimgruber, člen představenstva firmy odpovědný za výrobu. Zejména hořčík má podle Leimgrubera řadu výhod i proti dnes tolik protěžovaným karbonovým vláknům, potýká se ale s náchylností ke korozi. Porsche proto experimentuje s možnostmi jeho ochrany nebo kombinace s dalšími zmíněnými materiály tak, aby si ponechal své výhody a byl přitom zbaven svých slabých míst.

Uvidíme, kam se vývoj této „kauzy” bude dále ubírat. Snad se již brzy dočkáme oficiální informace o tom, jak Porsche ke konstrukci nové 911 přistoupilo. A pokud se tak nestane, dočkáme se již brzy oficiálního představení. Nová 911 991 by se měla světu ukázat nejpozději příští rok.


Porsche 911 991 prý KERS mít nebude, alespoň ne standardně - 1 - Porsche 911 GT3 R Hybrid Version 2.0 2011 07Porsche 911 991 prý KERS mít nebude, alespoň ne standardně - 2 - Porsche 911 GT3 R Hybrid Version 2.0 2011 11Porsche 911 991 prý KERS mít nebude, alespoň ne standardně - 3 - Porsche 911 GT3 R Hybrid Version 2.0 2011 08Porsche 911 991 prý KERS mít nebude, alespoň ne standardně - 4 - Porsche 911 GT3 R Hybrid Version 2.0 2011 12Porsche 911 991 prý KERS mít nebude, alespoň ne standardně - 5 - Porsche 911 GT3 R Hybrid Version 2.0 2011 14Porsche 911 991 prý KERS mít nebude, alespoň ne standardně - 6 - Porsche 911 GT3 R Hybrid Version 2.0 2011 17
Podle nejnovějších informací by jedinou hybridní 911 měla zůstat současná závodní verze GT3 R Hybrid.

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše