Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche 911 991: manuální sedmistupňová převodovka detailněji (foto, info)
30.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Příliš mnoho kvaltů, řidičova smrt? U Porsche si to zjevně nemyslí a novou 911 obdařili sedmistupňovou přímo řazenou převodovkou. Nyní o ní víme ještě více.
Nová manuální převodovka je bezesporu nejpoutavější technickou novinkou další generace Porsche 911. V posledních dnech jste si u nás mohli prohlédnout hlavně její první pořádné video a přímé srovnání s předchozí generací, nyní se ale vrátíme zpět k řazení. To proto, že automobilka se rozhodla vůz poprvé představit médiím, a tak se ven dostaly další informace a fotky.
Ty naše pocházejí od Chase Halletta, šéfredaktora britského magazínu What Car?, který dal na vědomí pár zajímavých detailů. Předně sice mizerně, ale opravdu detailně vyfotil hlavici řadící páky zuffenhausenské novinky, kterou jsme z větší dálky mohli vidět již na dřívějších snímcích. Nyní už opravdu nemůže být pochyb o tom, jak jsou jednotlivé stupně v kulise uspořádány, při pohledu na rovných osm pozic řadící páky (pět nahoře a tři dole) nám už ale jde trochu hlava kolem.
Co je možná cennější, Hallett zjistil, jak celé řazení funguje. Opravdu nemá žádné mechanické jištění, které by při potřebě zařazení sedmého stupně vyžadovalo aktivitu řidiče, elektronické jištění ale pochopitelně nepostrádá. Přesně jak jsme předpokládali, sedmičku je možné zařadit pouze pokud máte zařazený pátý nebo šestý rychlostní stupeň, jinak nikoli. Předpokládáme, že též opačným směrem bude řazení omezeno - tedy při podřazování ze sedmičky bude možné zvolit pouze šestý či pátý stupeň.
Jde o vcelku elegantní cestu, která sice neumožňuje řazení dle libovůle řidiče, zásadně jej ale neobtěžuje. Navíc otevírá cestu minimálně k přidání osmého stupně, který už „nic nepokazí”.
Nevíme, jestli se vám zrovna manuální sedmistupňová převodovka jakožto řešení zamlouvá - je stále třeba mít na paměti, že jde stále primárně o ústupek evropským regulacím normované spotřeby a nikoli krok vstříc směrem k zákazníkům, kteří by podobný prvek vyžadovali. Ale coby technickou libůstku je možné ji vnímat jaok zajímavou záležitost.


Fotky Chase Halletta ze stuttgartské prezentace nové 911
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejčtenější články
Nenápadná 350koňová německá rodinná střela je k mání v krásném stavu, lidé ani netuší, jak moc je dnes levná
13.2.2025Slavný moderátor už vyzkoušel faceliftovanou Teslu Model Y. Změn je mnohem víc, než se dosud mohlo zdát
13.2.2025V Nizozemsku už zjistili, že kruhové objezdy mohou víc škodit než pomáhat, nahrazují je zpátky klasickými křižovatkami
13.2.2025Šéf Porsche rozhodl o nacpání peněz do elektromobilů „první den v práci”. Teď si může rvát vlasy, firma po fiasku propouští tisíce lidí
14.2.2025„Americkej kýbl” likvidující evropskou smetánku aut za šestinovou cenu se objevil v konfigurátoru, i v plné palbě je to terno
14.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva