Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche 911 991 GT3 předvádí na novém videu své technické vychytávky
20.5.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Porsche těžko kdy odpustíme, že 911 GT3 sebralo manuální převodovku. I tak je ale zřejmé, že nová GT3 je znovu fascinujícím kusem techniky.
Nové Porsche 911 GT3, které pochopitelně vychází už z nové generace 911 991, se světu představilo letos v březnu. Ačkoli auto nabídlo mnohem více zajímavých vlastností, tématem číslo jedna se ještě dlouho po jeho premiéře stalo úplné vyřazení manuální převodovky z nabídky a její nahrazení automatem s dvěma spojkami. Asi by to nebylo takové překvapení, kdyby se GT3 roky prodávala s oběma skříněmi a zákazníci jasně preferovali tu samočinnou, jenže ona se roky prodávala jen s manuálem a jakkoli automat mohl někomu chybět, přímé řazení nikoho neobtěžovalo.
Hovoří se o tom, proč se to vůbec stalo, když automobilka ještě v září 2011 říkala, že nová GT3 dostane znovu jen manuál. Zprávy ze zákulisí tvrdí, že v tom má prsty převzetí automobilky Volkswagenem, který chce mít ze špičkových verzí 911 marketingovou výstavku podporující prodeje drahých příplatkových automatů pro modely Volkswagenu, Audi a dalších značek. To ostatně i dává smysl - mnozí zákazníci jistě budou slyšet na to, že si připlácejí 50 tisíc korun za převodovku ze špičky nabídky 911, třebaže se taková skříň nebude svým chováním „pravé” PDK v GT3 blížit ani zdaleka.
Jestli je to pravda, nevíme, nechceme ale tento příběh uzavírat takhle černě. Z USA se totiž ozývají hlasy, že s touto změnou je nespokojeno tolik zákazníků, že Porsche prostě bude muset svůj přístup změnit a manuál nabídnout jako alternativu stejně, jako to BMW muselo udělat s M6. Za to bychom se určitě nezlobili, tedy pokud Evropa nebude z tohoto rozšíření nabídky vynechána.
Tohle je černá tečka na pověsti nové GT3, jinak ale nemůže být pochyb, že jde znovu o vypiplaný superstroj, který bude také pekelně rychlý. Pomoci mu v tom mají více jiná řešení než automat a právě ta se Porsche snaží zviditelnit na novém videu. Není to sice čistě technický snímek, dobře ale ukazuje, kterak funguje pokrokové zatáčení kol zadní nápravy, ještě aktivnější uchycení motoru nebo samosvorný diferenciál s funkcí vektorováním hnací síly. Podívejte se na to...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejčtenější články
- Sběratel po dvou letech vydělá na prodeji jednoho z pouhých deseti vzácných Bugatti až 176 milionů, tomu se říká dobrý kauf
1.1.2025 - Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025 - Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025 - Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025 - Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 12:35 - HondaMan
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 11:57 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus