Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche 911 991 GT3 předvádí na novém videu své technické vychytávky
20.5.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Porsche těžko kdy odpustíme, že 911 GT3 sebralo manuální převodovku. I tak je ale zřejmé, že nová GT3 je znovu fascinujícím kusem techniky.
Nové Porsche 911 GT3, které pochopitelně vychází už z nové generace 911 991, se světu představilo letos v březnu. Ačkoli auto nabídlo mnohem více zajímavých vlastností, tématem číslo jedna se ještě dlouho po jeho premiéře stalo úplné vyřazení manuální převodovky z nabídky a její nahrazení automatem s dvěma spojkami. Asi by to nebylo takové překvapení, kdyby se GT3 roky prodávala s oběma skříněmi a zákazníci jasně preferovali tu samočinnou, jenže ona se roky prodávala jen s manuálem a jakkoli automat mohl někomu chybět, přímé řazení nikoho neobtěžovalo.
Hovoří se o tom, proč se to vůbec stalo, když automobilka ještě v září 2011 říkala, že nová GT3 dostane znovu jen manuál. Zprávy ze zákulisí tvrdí, že v tom má prsty převzetí automobilky Volkswagenem, který chce mít ze špičkových verzí 911 marketingovou výstavku podporující prodeje drahých příplatkových automatů pro modely Volkswagenu, Audi a dalších značek. To ostatně i dává smysl - mnozí zákazníci jistě budou slyšet na to, že si připlácejí 50 tisíc korun za převodovku ze špičky nabídky 911, třebaže se taková skříň nebude svým chováním „pravé” PDK v GT3 blížit ani zdaleka.
Jestli je to pravda, nevíme, nechceme ale tento příběh uzavírat takhle černě. Z USA se totiž ozývají hlasy, že s touto změnou je nespokojeno tolik zákazníků, že Porsche prostě bude muset svůj přístup změnit a manuál nabídnout jako alternativu stejně, jako to BMW muselo udělat s M6. Za to bychom se určitě nezlobili, tedy pokud Evropa nebude z tohoto rozšíření nabídky vynechána.
Tohle je černá tečka na pověsti nové GT3, jinak ale nemůže být pochyb, že jde znovu o vypiplaný superstroj, který bude také pekelně rychlý. Pomoci mu v tom mají více jiná řešení než automat a právě ta se Porsche snaží zviditelnit na novém videu. Není to sice čistě technický snímek, dobře ale ukazuje, kterak funguje pokrokové zatáčení kol zadní nápravy, ještě aktivnější uchycení motoru nebo samosvorný diferenciál s funkcí vektorováním hnací síly. Podívejte se na to...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 6 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před hodinouMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 3 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 4 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 6 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva