Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche 911 991 dostane KERS a vystřelovací kapotu
17.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ani nové Porsche 911 neujde novým ekologickým a bezpečnostním prvkům. Implementaci lehkého hybridního pohonu lze vnímat různě, vystřelovací kapota zmírňující následky srážky s chodcem se ale jeví být jako holý nerozum.
Zajímavé novinky dorazily z Züffenhausenu. Zdá se totiž, že i když si nová generace Porsche 911 uchová veskrze klasické tvary, některá technická řešení se čemukoli tradičnímu notně vzdálí.
Podle zdrojů v automobilce se totiž kompletní modelová řada dočká systému rekuperace brzdné energie, který je ve formuli 1 označován zkratkou KERS. Systém z F1, to zní ohromně sportovně, vůz vybavený KERS ale ve výsledku není ničím jiným než tzv. jemným hybridem, tedy v zásadě konvenčním vozem, který umí „posbírat” část kinetické energie jinak zmařené brzděním a znovu ji použít pro dodatečný pohon kol elektromotorem. A to už tak sportovně nezní. Důvodem pro využití takového řešení ostatně nebude snaha vůz „vysportovat”, ale spíše snížit jeho normovanou spotřebu a přidat se tak k Ferrari v honbě za nižšími emisemi CO2.
Porsche by mělo pro uchování energie zvolit setrvačník, který využívá v závodní 911 GT3 R Hybrid, a nikoli tradičních akumulátorů. Toto řešení má na papíře své výhody i nevýhody, jak bude fungovat v praxi u silničního auta teprve uvidíme. Aby se dodatečné prvky do vozu vešly, bude muset být rozvor náprav prodloužen o plných sedm centimetrů - setrvačník totiž bude „napasován” mezi převodovku a motor.
Energie ze setrvačníku bude přenášena zpět na kola pomocí elektromotoru či elektromotorů jako v případě již zmiňované GT3 R Hybrid. Jakým výkonem by mohl resp. mohly disponovat není v tuto chvíli jasné, spekulace ale hovoří o tom, že i přes použití motoru 3,4 H6 o výkonu 350 koní pro základní Carreru bude zrychlení na stovku činit 4,7 sekundy, tedy méně než u dnešní, silnější Carrery S.
Tento systém ale není jedinou významnou, euronormami vynucenou novinkou, které se 911 dočká. Mnohem kontroverznější než hybridní pohon bude vystřelovací kapota, jenž vůz též dostane. Důvod? Větší ohleduplnost vozu při střetu s chodcem - kapota při podobné srážce změní svou polohu a vystaví tak pěší menšímu riziku zranění. Přes veškerý respekt ke snaze omezit následky případné srážky automobilu s člověkem je něco podobného u vozu jako Porsche 911 přinejmenším pochybné. Nevíme, ke kolika srážkám chodců s 911 ročně dojde, pochybujeme ale o tom, že by to bylo něco tak častého, aby mělo smysl podobným systémem zatěžovat sto procent vyrobených, dosud vcelku účelných sportovních vozů.
Zatímco instalace „jemně hybridního pohonu” do všech 911 je stále spekulací, jakkoli věrohodnou, vystřelovací kapota se zdá být jistotou. Porsche si totiž toto řešení nechalo k 5. květnu patentovat a zřejmě by to neudělalo, pokud by jej nechtělo v 911 použit.
Uvidíme, s čím se nová 911 s poněkud nečekaným interním označením 991 (dnešní má 997) nakonec vytáhne. Zdá se ale, že další ústup od tradičních řešení je neodvratný.






Porsche 911 997 v provedení GTS, které je jednou z labutích písní současné generace
Zdroj: Espacenet.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 6 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nejnovější články
Němci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
před 4 hodinamiAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 6 hodinamiŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
před 7 hodinamiUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
před 9 hodinamiBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry