Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche 911 991 dostane KERS a vystřelovací kapotu
17.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ani nové Porsche 911 neujde novým ekologickým a bezpečnostním prvkům. Implementaci lehkého hybridního pohonu lze vnímat různě, vystřelovací kapota zmírňující následky srážky s chodcem se ale jeví být jako holý nerozum.
Zajímavé novinky dorazily z Züffenhausenu. Zdá se totiž, že i když si nová generace Porsche 911 uchová veskrze klasické tvary, některá technická řešení se čemukoli tradičnímu notně vzdálí.
Podle zdrojů v automobilce se totiž kompletní modelová řada dočká systému rekuperace brzdné energie, který je ve formuli 1 označován zkratkou KERS. Systém z F1, to zní ohromně sportovně, vůz vybavený KERS ale ve výsledku není ničím jiným než tzv. jemným hybridem, tedy v zásadě konvenčním vozem, který umí „posbírat” část kinetické energie jinak zmařené brzděním a znovu ji použít pro dodatečný pohon kol elektromotorem. A to už tak sportovně nezní. Důvodem pro využití takového řešení ostatně nebude snaha vůz „vysportovat”, ale spíše snížit jeho normovanou spotřebu a přidat se tak k Ferrari v honbě za nižšími emisemi CO2.
Porsche by mělo pro uchování energie zvolit setrvačník, který využívá v závodní 911 GT3 R Hybrid, a nikoli tradičních akumulátorů. Toto řešení má na papíře své výhody i nevýhody, jak bude fungovat v praxi u silničního auta teprve uvidíme. Aby se dodatečné prvky do vozu vešly, bude muset být rozvor náprav prodloužen o plných sedm centimetrů - setrvačník totiž bude „napasován” mezi převodovku a motor.
Energie ze setrvačníku bude přenášena zpět na kola pomocí elektromotoru či elektromotorů jako v případě již zmiňované GT3 R Hybrid. Jakým výkonem by mohl resp. mohly disponovat není v tuto chvíli jasné, spekulace ale hovoří o tom, že i přes použití motoru 3,4 H6 o výkonu 350 koní pro základní Carreru bude zrychlení na stovku činit 4,7 sekundy, tedy méně než u dnešní, silnější Carrery S.
Tento systém ale není jedinou významnou, euronormami vynucenou novinkou, které se 911 dočká. Mnohem kontroverznější než hybridní pohon bude vystřelovací kapota, jenž vůz též dostane. Důvod? Větší ohleduplnost vozu při střetu s chodcem - kapota při podobné srážce změní svou polohu a vystaví tak pěší menšímu riziku zranění. Přes veškerý respekt ke snaze omezit následky případné srážky automobilu s člověkem je něco podobného u vozu jako Porsche 911 přinejmenším pochybné. Nevíme, ke kolika srážkám chodců s 911 ročně dojde, pochybujeme ale o tom, že by to bylo něco tak častého, aby mělo smysl podobným systémem zatěžovat sto procent vyrobených, dosud vcelku účelných sportovních vozů.
Zatímco instalace „jemně hybridního pohonu” do všech 911 je stále spekulací, jakkoli věrohodnou, vystřelovací kapota se zdá být jistotou. Porsche si totiž toto řešení nechalo k 5. květnu patentovat a zřejmě by to neudělalo, pokud by jej nechtělo v 911 použit.
Uvidíme, s čím se nová 911 s poněkud nečekaným interním označením 991 (dnešní má 997) nakonec vytáhne. Zdá se ale, že další ústup od tradičních řešení je neodvratný.
Porsche 911 997 v provedení GTS, které je jednou z labutích písní současné generace
Zdroj: Espacenet.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 2 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 2 hodinami - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 3 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva