Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche 911 991 čeká hybridní pohon a 14 let na trhu
27.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Novou generaci devětsetjedenáctky jsme rozebírali ze všech možných úhlů, ale zatím jsme neřekli to, čeho se zastánci zachování čistoty DNA vozu bojí ze všeho nejvíce. Bude hybridní 991?
Odpověď zní, že s největší pravděpodobností ano. Jistou nápovědou by mohlo být už značné prodloužení rozvoru, které vytváří prostor pro potenciální akumulátory, elektromotory a setrvačník podobný tomu ze závodní 911 GT3 R Hybrid. To je samozřejmě čirá spekulace, jenže to samé nelze tvrdit o výroku Matthiase Müllera, ředitele a předsedy představenstva automobilky Porsche. Ten na otázku magazínu Motor Trend týkající se použití elektromotorů v kombinaci s plochým šestiválcem v novém modelu řekl: „Diskutujeme o tom, zda tato technologie bude k dispozici také pro 911.“
Porsche samozřejmě tuto technologii má a intenzivně ji vyvíjí. Například ve srovnání s loňským modelem se konstruktérům podařilo zredukovat hmotnost systému v závodní 911 GT3 R Hybrid o dvacet procent a díky tomu snížit hmotnost vozu z 1 350 na 1 300 kg. A konec konců Porsche už nyní prodává hybridní Cayenne a tento typ pohonu byl potvrzen rovněž pro blížící se supersport 918 Spyder.
Dalším důvodem, proč je hybridní devětsetjedenáctka zřejmě hotovou věcí, je skutečnost, že současnou verzi čekají dva sedmileté generační cykly. Pochopitelně Porsche bude svůj tradiční sportovní model neustále vyvíjet a posouvat, ale základ zůstane víceméně identický. A protože za čtrnáct let budou muset všichni, kteří chtějí něco znamenat v Evropě, udělat ohromně změny ve prospěch snížení spotřeby a emisí, je nepravděpodobné, že by s klasickou hybridní nebo dokonce plug-in technologií Porsche nepočítalo.
Nemusí se vám to líbit, můžete to odsuzovat. Nic jiného s tím ale zastánci tradiční techniky ani samotné Porsche neudělá, pokud bude muset hrát podle současných pravidel. A to bude, protože jiná zatím nejsou. Jedinou světlou chvilkou v celé této věci je to, že Porsche vyvíjí své technologie na okruzích a ve skutečných závodech, a proto je reálná šance, že ampéry charakter devětsetjedenáctky nezničí.
Přečtěte si také o novém Porsche 991:
- Porsche 911 991 oficiálně: další detaily, první ceny
- Nové Porsche 911: víme ještě více, máme i fotky manuálního sedmikvaltu
- Porsche 911 991 a 997 na společných fotkách: najděte pět rozdílů
- Porsche 911 991 Carrera S zvládlo Nordschleife za 7:37
- Porsche nadále věří manuálnímu řazení, nová 911 GT3 dostane znovu jen to
Nová 991 bude muset na trhu vydržet 14 let, hybrid je i proto prakticky hotová věc
Při stavbě bateriemi podporovaného modelu bude vycházet z konstrukce závodní 911 GT3 R Hybrid
Jako první sériové sportovní Porsche s hybridní technologií dorazí 918 Spyder
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před 2 hodinami - Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 3 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala domácí automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které podpořily vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva