Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche 911 2016 s turbem zní přesně tak, jak jsme čekali. Nezajímavě (videa)
10.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na neutrál a v nízkých otáčkách je zvuk přeplňované novinky ještě vcelku zajímavý. S rychlostí přichází nuda, ovšem pouze zvenčí.
Porsche 911 se dočkalo největších změn v motorovém prostoru od roku 1998. V té době značka ze Zuffenhausenu nahradila vzduchem chlazené pohonné jednotky „vodníky”. S tímto krokem sice přišel vyšší výkon, nicméně zároveň jsme se dočkali poněkud horšího zvukového projevu. Na tom ovšem německá automobilka v následujících letech zapracovala, v případě generace 997 tak již Porsche 911 opět znělo výborně.
Letos ovšem dochází k další revoluční změně, kdy atmosférické agregáty nahrazují přeplňované. Výkon opět letí nahoru, v případě zvuku však máme ještě větší obavy než před lety. Dosud totiž žádná značka nepřišla s přeplňovaným motorem, který by vydával zvukově předčil atmosférický,jehož místo převzal. Své o tom ostatně může vyprávět takové Ferrari, jehož novinka 488 GTB sice zní zajímavě, ovšem typický italský jekot jako v případě předchozího modelu 458 Italia to však již není.
Nově máme videa z mezinárodního představení nového Porsche 911, které jen dokazují, že obavy o zvuk plochého šestiválce byly oprávněné. Po nastartování, na volnoběh a v nízkých otáčkách ještě německý sporťák zní vcelku impozantně, nicméně jak stoupá rychlost, mění se typický chraplák na nepřitažlivé přeplňované tóny, jež můžeme slýchávat prakticky na každém rohu od běžných aut osazených výkonnějšími čtyřválci.
Zevnitř je zvukový doprovod o chloupek přitažlivější, na čemž má dozajista nemalou zásluhu akustická roura, jenž propojuje kabinu s motorovým prostorem. Dá se tedy předpokládat, že řada majitelů si ani nevšimne, že jejich nové Porsche 911 zní o poznání hůře než to předchozí.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 6 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před hodinouMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 3 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 4 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 6 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva