Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Polák ve VW vám ukáže, že autopilot a hloupé majitele nemá jen Tesla (videa)
14.7.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Asistenční systém Tesly vážně není tak výjimečný, jak se automobilka snaží tvářit. K prakticky témuž lze přinutit i VW a přelézt na sedačku spolujezdce.
Autopilot Tesly je v poslední době dost propíraná věc, bohužel z toho důvodu, že v něm lidé bourají. Od nehod poslední doby ale odhlédněme a podívejme se na to, že nejen Tesla má podobný systém v nabídce. Sami jsme o tom mluvili mnohokrát, výmluvněji vám to ale ukážou videa z kanálu jistého Kamila Biura na YouTube, na kterých vidíme auta koncernu Volkswagen dělat to, co Tesla - jezdit sama po dálnici bez jakékoli podpory řidiče.
Jsou tu pochopitelně rozdíly, systém Volkswagenů, ale nejen jich, vyžaduje ruce na volantu. Hlídá je ovšem čidlem, které pochopitelně lze zmást - když na jednu stranu volantu umístíte závaží, systém si myslí, že za něj pořád taháte rukama. Pak stačí, aby byl zapnutý řidičův pás, a auto jede klidně stovky kilometrů samo. V sedačce řidiče ani nemusí nikdo sedět.
Systém Tesly je chytřejší, pracuje navíc i s mapami, ale nejdůležitější pro něj musí být to, co „vidí”, stejně jako zde. Klíčové rozdíly tu jsou dva - fakt, že u Tesly nemusíte mít ruce na volantu v takové míře a název Autopilot. Tesla ale zdaleka není jediná, kdo prodává auta schopná jezdit bez zásahu řidiče, jen ostatní tomu prostě říkají tempomat a nedovolují řidičům to používat jinak než adekvátním způsobem. Nemusíme snad dodávat, že to, co předvádí autor videí, je nebetyčná hloupost, stejně jako podobná videa majitelů Tesly...



Očividně i vozy Volkswagen mají skoro-autopilota, jen mu neříkají tak hloupě jako Tesla. Nemusíme snad dodávat, že to nedoporučujeme takhle zkoušet
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 4 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 5 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 7 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 8 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva