Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Polák ve VW vám ukáže, že autopilot a hloupé majitele nemá jen Tesla (videa)
14.7.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Asistenční systém Tesly vážně není tak výjimečný, jak se automobilka snaží tvářit. K prakticky témuž lze přinutit i VW a přelézt na sedačku spolujezdce.
Autopilot Tesly je v poslední době dost propíraná věc, bohužel z toho důvodu, že v něm lidé bourají. Od nehod poslední doby ale odhlédněme a podívejme se na to, že nejen Tesla má podobný systém v nabídce. Sami jsme o tom mluvili mnohokrát, výmluvněji vám to ale ukážou videa z kanálu jistého Kamila Biura na YouTube, na kterých vidíme auta koncernu Volkswagen dělat to, co Tesla - jezdit sama po dálnici bez jakékoli podpory řidiče.
Jsou tu pochopitelně rozdíly, systém Volkswagenů, ale nejen jich, vyžaduje ruce na volantu. Hlídá je ovšem čidlem, které pochopitelně lze zmást - když na jednu stranu volantu umístíte závaží, systém si myslí, že za něj pořád taháte rukama. Pak stačí, aby byl zapnutý řidičův pás, a auto jede klidně stovky kilometrů samo. V sedačce řidiče ani nemusí nikdo sedět.
Systém Tesly je chytřejší, pracuje navíc i s mapami, ale nejdůležitější pro něj musí být to, co „vidí”, stejně jako zde. Klíčové rozdíly tu jsou dva - fakt, že u Tesly nemusíte mít ruce na volantu v takové míře a název Autopilot. Tesla ale zdaleka není jediná, kdo prodává auta schopná jezdit bez zásahu řidiče, jen ostatní tomu prostě říkají tempomat a nedovolují řidičům to používat jinak než adekvátním způsobem. Nemusíme snad dodávat, že to, co předvádí autor videí, je nebetyčná hloupost, stejně jako podobná videa majitelů Tesly...
Očividně i vozy Volkswagen mají skoro-autopilota, jen mu neříkají tak hloupě jako Tesla. Nemusíme snad dodávat, že to nedoporučujeme takhle zkoušet
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
včera - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
včera - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
včera - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
včera - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva