Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
„Pokud bychom vyrobili SUV, nebude to Ferrari,“ říká šéf designu značky
2.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle Flavia Manzoniho nemůže zavalité těžké auto s vysoko položeným těžištěm nosit logo vzpínajícího se koníka. Co ale, až dorazí Urus?
Italská automobilka se vzpínajícím se koníkem ve znaku je jednou z posledních, která ve svém portfoliu nemá crossover či SUV. Navíc s ním dokonce ani nepočítá, jak nás již mnohokrát ujistil šéf značky Sergio Marchionne. Prý bychom ho museli nejdříve zastřelit, než by se tak stalo. Nyní jeho slova potvrdil i viceprezident Ferrari pro design Flavio Manzoni.
„Je to jednoduché, opravdu. Pokud bychom vyrobili SUV, nebude to Ferrari. Když neustále hledáme nejlepší výkony, nejnižší těžiště a nejlepší možnou ovladatelnost, jak můžeme vyrobit zavalité těžké auto s těžištěm posazeným opravdu vysoko, a to jen proto, že soudobé trendy favorizují tato vozidla?“ ptá se Manzoni, dle kterého navíc zákazníci taková auta od Ferrari ani nechtějí.
„SUV jsou pouze trendem, a marketingová oddělení ví, že aktuálně existuje perfektní příležitost k prodeji těchto aut. My ale nejdeme ve stopách ostatních, nechceme nikoho kopírovat jen proto, že je to skvělá obchodní šance. To pro Ferrari není důležité,“ dodává muž, který získal designová ocenění Compasso d‘Oro a Red Dot Award za modely F12, FXX K, California T či LaFerrari.
Jeho slova tak můžeme považovat za další ujištění, že Ferrari minimálně v nejbližší době SUV nevyrobí. Je ovšem dost možné, že značka svůj názor přehodnotí po roce 2018, kdy by mělo dorazit Lamborghini Urus. Pohled na dozajista nemalé prodeje velkého konkurenta by totiž mohl zahýbat i Maranellem. Zvláště když v té době bude již Marchionne po odstřelu, tedy na odchodu.

Crossover Ferrari FX se již dříve ukázal na neoficiální ilustraci...
...jenž nemá daleko ke konceptu FF navrženého karosárnou Italdesign
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 2 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva