Pokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu

Snad denně je nám vtloukáno do hlavy, jak rychlý pokrok elektromobily dělají. Někdy a v některých ohledech to možná platí, pět let evoluce v případě Tesly Model Y je ale po technické stránce sotva obrazem stagnace.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Pokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu

před 5 hodinami | Petr Prokopec

Pokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu

/

Foto: Tesla, koláž Autoforum.cz

Snad denně je nám vtloukáno do hlavy, jak rychlý pokrok elektromobily dělají. Někdy a v některých ohledech to možná platí, pět let evoluce v případě Tesly Model Y je ale po technické stránce sotva obrazem stagnace.

Když Tesla předloni přišla s faceliftem Modelu 3, jen málokdo zajásal. Elektrický sedan měl totiž na kontě často horší parametry než jeho původní provedení. Týkalo se to mimo jiné nejvyšší rychlosti, která je u všech běžnějších variant omezena na 201 km/h. To je přitom maximální tempo i pro inovovaný Model Y, který taktéž prošel modernizací. A rovněž v tomto případě sice došlo na pár kroků kupředu, ovšem zároveň automobilka také opakovaně zařadila zpátečku.

Model Y je zatím k dispozici ve výbavě Launch Series, se kterou je spojen dojezd 568 km, tedy dle normovaného cyklu WLTP. Ten původnímu provedení Long Range s pohonem všech kol přisuzoval 533 km, posun tedy není nepatrný. Nicméně je pouze teoretický, přičemž v praxi bude sotva znatelný. Ovšem právě kvůli tomu došlo na snížení maximálky z někdejších 217 km/h, stejně jako Model Y nafasoval aerodynamičtější karoserii inspirovanou designem Cybertrucku.

Další z oblastí, kde došlo na zlepšení, je akcelerace. Ovšem i v tomto případě lze mluvit pouze o velmi malém posunu, byť technické parametry naznačují cosi jiného. Novinka má totiž na kontě 4,3sekundový sprint, zatímco původní provedení 5sekundový. Jenže součástí výbavy Launch Series je funkce Acceleration Boost, která čas zkracuje o pět desetin. Pokud si tedy dříve za ni lidé připlatili, byli na stovce za 4,5 sekundy, tedy jen o dvě desetiny pomaleji.

Dosud jsme se přitom pohybovali v teoretické rovině, Číňané stojící za kanálem DCar Studio na Instagramu však přikročili i k praktickému srovnání. A to již ve prospěch faceliftu nevypovídá vůbec, neboť vylepšený Model Y zvládnul zajet čtvrtmíli za 13,12 sekundy, zatímco tomu původnímu stejná disciplína zabrala 12,54 sekundy. Znovu jde sice jen o pověstný chloupek, ovšem málokdo je ochoten přejít od lepšímu k horšímu.

Daný rozdíl se přitom projevil i na maximálce obou aut při dané disciplíně, kdy starší auto dosáhlo na 181,65 km/h, zatímco novější si muselo vystačit s 179,5 km/h. Za vším zřejmě stojí 59 kilogramů nadváhy, které Tesle při faceliftu Modelu Y dodala. To je skutečně svérázná evoluce, i když Tesla by možná nesouhlasila - vývoj v oblasti úspory nákladů bude jistě nesporný...


Pokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu - 1 - Tesla Model Y 2025 facelift vs pre-facelift srovnani 01Pokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu - 2 - Tesla Model Y 2025 facelift vs pre-facelift srovnani 02Pokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu - 3 - Tesla Model Y 2025 facelift vs pre-facelift srovnani 03
Inovovaný Model Y zatím řadu lidí odrazoval hlavně vzhledem, třebaže původní provedení také nebylo krásné ani po láhvi něčeho ostřejšího. Foto: Tesla

Pokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu - 4 - Tesla Model Y 2021 poradna sada 01Pokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu - 5 - Tesla Model Y 2021 poradna sada 05Pokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu - 6 - Tesla Model Y 2021 poradna sada 12
Nyní se starší varianta pochlubila také lepší reálnou dynamikou, i když technické parametry automobilky naznačovaly jiný výsledek. Foto: Tesla

Zdroj: DCar Studio@Instagram

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.