Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Pokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
5.2.2025 | Petr Prokopec
Snad denně je nám vtloukáno do hlavy, jak rychlý pokrok elektromobily dělají. Někdy a v některých ohledech to možná platí, pět let evoluce v případě Tesly Model Y je ale po technické stránce sotva obrazem stagnace.
Když Tesla předloni přišla s faceliftem Modelu 3, jen málokdo zajásal. Elektrický sedan měl totiž na kontě často horší parametry než jeho původní provedení. Týkalo se to mimo jiné nejvyšší rychlosti, která je u všech běžnějších variant omezena na 201 km/h. To je přitom maximální tempo i pro inovovaný Model Y, který taktéž prošel modernizací. A rovněž v tomto případě sice došlo na pár kroků kupředu, ovšem zároveň automobilka také opakovaně zařadila zpátečku.
Model Y je zatím k dispozici ve výbavě Launch Series, se kterou je spojen dojezd 568 km, tedy dle normovaného cyklu WLTP. Ten původnímu provedení Long Range s pohonem všech kol přisuzoval 533 km, posun tedy není nepatrný. Nicméně je pouze teoretický, přičemž v praxi bude sotva znatelný. Ovšem právě kvůli tomu došlo na snížení maximálky z někdejších 217 km/h, stejně jako Model Y nafasoval aerodynamičtější karoserii inspirovanou designem Cybertrucku.
Další z oblastí, kde došlo na zlepšení, je akcelerace. Ovšem i v tomto případě lze mluvit pouze o velmi malém posunu, byť technické parametry naznačují cosi jiného. Novinka má totiž na kontě 4,3sekundový sprint, zatímco původní provedení 5sekundový. Jenže součástí výbavy Launch Series je funkce Acceleration Boost, která čas zkracuje o pět desetin. Pokud si tedy dříve za ni lidé připlatili, byli na stovce za 4,5 sekundy, tedy jen o dvě desetiny pomaleji.
Dosud jsme se přitom pohybovali v teoretické rovině, Číňané stojící za kanálem DCar Studio na Instagramu však přikročili i k praktickému srovnání. A to již ve prospěch faceliftu nevypovídá vůbec, neboť vylepšený Model Y zvládnul zajet čtvrtmíli za 13,12 sekundy, zatímco tomu původnímu stejná disciplína zabrala 12,54 sekundy. Znovu jde sice jen o pověstný chloupek, ovšem málokdo je ochoten přejít od lepšímu k horšímu.
Daný rozdíl se přitom projevil i na maximálce obou aut při dané disciplíně, kdy starší auto dosáhlo na 181,65 km/h, zatímco novější si muselo vystačit s 179,5 km/h. Za vším zřejmě stojí 59 kilogramů nadváhy, které Tesle při faceliftu Modelu Y dodala. To je skutečně svérázná evoluce, i když Tesla by možná nesouhlasila - vývoj v oblasti úspory nákladů bude jistě nesporný...



Inovovaný Model Y zatím řadu lidí odrazoval hlavně vzhledem, třebaže původní provedení také nebylo krásné ani po láhvi něčeho ostřejšího. Foto: Tesla
Nyní se starší varianta pochlubila také lepší reálnou dynamikou, i když technické parametry automobilky naznačovaly jiný výsledek. Foto: Tesla
Zdroj: DCar Studio@Instagram
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 2. den: 10:00
- Opět trumf pro Marca Marqueze včera 20:58
- Pole Position pro Gonzaleze, 6. Salač včera 20:43
- Opět PP pro Bertelleho včera 20:23
- PP pro #93 MM včera 20:04
Nejnovější články
K mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
před 3 hodinamiPohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
před 5 hodinamiNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
před 6 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 8 hodinamiNěmci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva