Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Podle Horacia Paganiho je McLaren P1 jen vyladěný MP4-12C, dal by přednost Italům
14.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Kterému ze ženevských supersportů by dal přednost Horacio Pagani? Pochopitelně své Huayře, volbou číslo dva by však zřejmě bylo LaFerrari.
Slavní zakladatelé světoznámých sportovních značek jako jsou Porsche, Lamborghini, Ferrari či McLaren už nejsou mezi námi minimálně dvě dekády, takže pokud nevěříte na vyvolávání duchů, svůj názor na dnešní konkurenci vám už říct nemohou. Jednu výjimku bychom zde ale měli. Tím člověkem je Argentinec Horacio Pagani, zakladatel a majitel italské společnosti Pagani Automobili.
Protože jde o malou nezávislou manufakturu a Horacio nemusí každé své slovo konzultovat s vedením nadnárodního koncernu, je zde samozřejmě větší šance, že vám toho řekne více než kdokoli jiný v branži, což ostatně potvrdil i jeho krátký rozhovor s kolegy z amerických stránek Jalopnik. A jelikož jej zastihli u stánku britské značky McLaren, rovnou se jej zeptali na jeho názor na supersport P1.
Maďarský dopisovatel Jalopniku Máté Petrány tvrdí, že Horacio nebyl zrovna nadšen. Podle něj P1 není víc než jen vyladěný McLaren MP4-12C, neboť s ním sdílí nejen základní kompozitový monokok, ale rovněž pohonnou jednotku. Navíc u britského stroje postrádá nezbytné emoce a přes dvacet let starý model F1, stojící na expozici vedle novinky, je podle něj krásnější auto.
Další na řadu přišel tak trochu komiksově vypadající supersport ze Sant'Agaty Bolognese, i když bylo zřejmé, že na svého bývalého zaměstnavatele Pagani jen stěží řekne něco špatného. Hodnocení poněkud rozporuplně přijatých tvarů Lamborghini Veneno si Horacio nechal pro sebe, nicméně poznamenal, že vzhledem ke značně omezenému počtu chystaných aut jde spíše o designové cvičení. Veneno podle Paganiho je zkrátka svalnatý a agresivní vůz.
Vzhledem k tom, že se Horacio před rozhovorem nestihl podívat na LaFerrari, k hodnocení jeho designu nedošlo. Přiznal však, že maranellské stroje miluje a už předem byl přesvědčen, že bude mít tu duši, která právě McLarenu P1 chybí.
Kretému ze strojů by dal Horacio Pagani přednost? Dost možná LaFerrari
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejčtenější články
- Stylové SUV-kupé Renaultu dnes jako ojeté koupíte už za 350 tisíc. Spolehlivostí neohromí, ale vypadá šik
26.11.2024 - Nové fotky mýty opředené sbírky tisíců superaut sultána Bruneje dosvědčují, že je přesně tak šílená, jak se traduje
27.11.2024 - Mercedes jde ve stopách VW a oznámil tvrdé škrty. Chce ušetřit desítky miliard ročně, nevylučuje ani zavírání továren
27.11.2024 - Porsche potvrdilo návrat ke spalovacím motorům i u chystaných elektrických aut. Otázkou už je jen, kdo dostane černého Petra
27.11.2024 - Nissan má na záchranu maximálně rok a pár měsíců, říká manažer firmy, v automobilovém byznysu se věci kazí rychle
27.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva