Podívejte se na novinky Koenigseggu v Ženevě. Jsou tři, přesto složí 4 360 koní

Na stánku švédské značky se ukázaly dva exempláře modelu Regera a zakázková Agera RS Gryphon, kterou zdobí i pravé zlato.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Podívejte se na novinky Koenigseggu v Ženevě. Jsou tři, přesto složí 4 360 koní

9.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Podívejte se na novinky Koenigseggu v Ženevě. Jsou tři, přesto složí 4 360 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Na stánku švédské značky se ukázaly dva exempláře modelu Regera a zakázková Agera RS Gryphon, kterou zdobí i pravé zlato.

Švédská automobilka letos na ženevském autosalonu docela překvapila. Nikoliv však svou vlastní novinkou, na tu bude třeba ještě nějaký ten pátek vyčkat. Na mysli místo toho máme ohlášení spolupráce s nizozemským Spykerem, kterému bude Koenigsegg dodávat motory. Ty překvapivě nebudou přeplňované, místo toho stojí za 600 koňmi atmosférický pětilitrový osmiválec.

Dá se samozřejmě předpokládat, že tento agregát má kořeny ve vlastní jednotce Koenigseggu, která má téměř stejný objem. Nicméně jsou na ní pověšena dvě turbodmychadla, která tlačí výkon daleko výše. Je tak vysoko, že si o něm mohou nechat zdát i zavedení výrobci supersportů jako Porsche, Ferrari či Lamborghini. Švédové totiž pod kapotu pouhých třech aut, jež vystavují na stánku, napěchovali 4 360 koní.

Tři tisíce z nich dodaly dva exempláře modelu Regera, který kromě výše zmiňované jednotky spoléhá také na trojici elektromotorů. Koenigsegg a sprint z 0 na 300 km/h díky tomu zabere jen 10 sekund. A na 400 km/h jen 20 sekund. První z těchto vozů má karbonovou karoserii v zelené British Racing Green. Interiér je čalouněn světle hnědou kůží Saddle Brown, které dělají společnost uhlíková vlákna. Obdobně je na tom také druhý exemplář, který se má mnohem křiklavější červený lak zkombinovaný s transparentní karbonovou centrální částí. Podobně je vyvedena i dvoumístná kabina.

Posledním je zakázkový Koenigsegg Agera RS Gryphon, který byl pojmenován podle mystického Gryfa, příšery s tělem lva a hlavou orla. Pod kapotou u něj najdeme ryze benzinový agregát vyladěný na 1 360 koní. Hmotnost vozu je 1 395 kg, jeho poměr hmotnosti a výkonu se tak blíží k magické jedničce.

Gryphon má transparentní lak, který zdobí detaily vyvedené z 24karátového zlata. To bylo nanášeno mistrem svého oboru, italským řemeslníkem Ettorem „Blasterem“ Callegarem, který kromě ozdobných pruhů a log Koenigseggu vyzdobil pro amerického majitele také zakázkovou karbonovou závodní helmu. Mimo to se ovšem zlato objevuje také v kabině, kde mu společnost dělá třeba Alcantara.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.


Podívejte se na novinky Koenigseggu v Ženevě. Jsou tři, přesto složí 4 360 koní - 1 - Koenigsegg Geneva 2017 zive foto 01Podívejte se na novinky Koenigseggu v Ženevě. Jsou tři, přesto složí 4 360 koní - 2 - Koenigsegg Geneva 2017 zive foto 02Podívejte se na novinky Koenigseggu v Ženevě. Jsou tři, přesto složí 4 360 koní - 3 - Koenigsegg Geneva 2017 zive foto 03Podívejte se na novinky Koenigseggu v Ženevě. Jsou tři, přesto složí 4 360 koní - 4 - Koenigsegg Geneva 2017 zive foto 04Podívejte se na novinky Koenigseggu v Ženevě. Jsou tři, přesto složí 4 360 koní - 5 - Koenigsegg Geneva 2017 zive foto 05Podívejte se na novinky Koenigseggu v Ženevě. Jsou tři, přesto složí 4 360 koní - 6 - Koenigsegg Geneva 2017 zive foto 06Podívejte se na novinky Koenigseggu v Ženevě. Jsou tři, přesto složí 4 360 koní - 7 - Koenigsegg Geneva 2017 zive foto 07Podívejte se na novinky Koenigseggu v Ženevě. Jsou tři, přesto složí 4 360 koní - 8 - Koenigsegg Geneva 2017 zive foto 08Podívejte se na novinky Koenigseggu v Ženevě. Jsou tři, přesto složí 4 360 koní - 9 - Koenigsegg Geneva 2017 zive foto 09Podívejte se na novinky Koenigseggu v Ženevě. Jsou tři, přesto složí 4 360 koní - 10 - Koenigsegg Geneva 2017 zive foto 10Podívejte se na novinky Koenigseggu v Ženevě. Jsou tři, přesto složí 4 360 koní - 11 - Koenigsegg Geneva 2017 zive foto 11Podívejte se na novinky Koenigseggu v Ženevě. Jsou tři, přesto složí 4 360 koní - 12 - Koenigsegg Geneva 2017 zive foto 12
Koenigsegg přivezl do Ženevy dva exempláře modelu Regera...

Podívejte se na novinky Koenigseggu v Ženevě. Jsou tři, přesto složí 4 360 koní - 13 - Koenigsegg Geneva 2017 zive foto 13Podívejte se na novinky Koenigseggu v Ženevě. Jsou tři, přesto složí 4 360 koní - 14 - Koenigsegg Geneva 2017 zive foto 14Podívejte se na novinky Koenigseggu v Ženevě. Jsou tři, přesto složí 4 360 koní - 15 - Koenigsegg Geneva 2017 zive foto 15Podívejte se na novinky Koenigseggu v Ženevě. Jsou tři, přesto složí 4 360 koní - 16 - Koenigsegg Geneva 2017 zive foto 16Podívejte se na novinky Koenigseggu v Ženevě. Jsou tři, přesto složí 4 360 koní - 17 - Koenigsegg Geneva 2017 zive foto 17
...i zakázkovou Ageru RS Gryphon

Podívejte se na novinky Koenigseggu v Ženevě. Jsou tři, přesto složí 4 360 koní - 18 - Koenigsegg Geneva 2017 zive foto 18Podívejte se na novinky Koenigseggu v Ženevě. Jsou tři, přesto složí 4 360 koní - 19 - Koenigsegg Geneva 2017 zive foto 19Podívejte se na novinky Koenigseggu v Ženevě. Jsou tři, přesto složí 4 360 koní - 20 - Koenigsegg Geneva 2017 zive foto 20Podívejte se na novinky Koenigseggu v Ženevě. Jsou tři, přesto složí 4 360 koní - 21 - Koenigsegg Geneva 2017 zive foto 21Podívejte se na novinky Koenigseggu v Ženevě. Jsou tři, přesto složí 4 360 koní - 22 - Koenigsegg Geneva 2017 zive foto 22Podívejte se na novinky Koenigseggu v Ženevě. Jsou tři, přesto složí 4 360 koní - 23 - Koenigsegg Geneva 2017 zive foto 23Podívejte se na novinky Koenigseggu v Ženevě. Jsou tři, přesto složí 4 360 koní - 24 - Koenigsegg Geneva 2017 zive foto 24Podívejte se na novinky Koenigseggu v Ženevě. Jsou tři, přesto složí 4 360 koní - 25 - Koenigsegg Geneva 2017 zive foto 25Podívejte se na novinky Koenigseggu v Ženevě. Jsou tři, přesto složí 4 360 koní - 26 - Koenigsegg Geneva 2017 zive foto 26
Všechny tři vozy si můžeme prohlédnout i na oficiálních fotkách

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.