Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Podívejte se, jak teď vypadá Gigatovárna Tesly. Je to pořád staveniště, ale větší
25.12.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tesla sice svou gigatovárnu na baterie „otevřela” už v létě, tehdy to ale bylo jen torzo. I teď z ní chybí většina, postavených částí nicméně přibylo.
Když Tesla v létě rozeslala pozvánky na velké otevření gigatovárny na baterky, byli jsme překvapeni, jak se jí podařilo tak monstrózní stavbu dokončit v tak krátkém čase. Realita se ale ukázala záhy - Tesla otevřela jen velké stanoviště, které není a hned tak nebude schopno cokoli vyrábět, třebaže továrna nemusí být dokonale zkompletována, aby toho byla schopna.
To se psal červenec letošního roku, nyní, o pět měsíců později se na postup výstavby můžeme podívat znovu díky záběrům Matthewa Robertse, který nad budoucí továrnou nechal proletět svůj dron. Postup je jasně patrný - zatímco v létě měla Tesla hotové 3 z nakonec 21 „bloků”, z nichž se Gigacatory skládá, teď se zdají být blízko kompletace 4 a na dalších 3 se pracuje.
To má pochopitelně pořád k výsledku daleko, bavíme se o skoro hotové pětině a rozpracované třetině. Nezbývá tedy než čekat, jak tento projekt - stejně jako celá automobilka Tesla - dopadne. Připomeňme, že fungování gigatovárny je klíčové pro možnost dostat na trh Model 3 v zamýšlených počtech. Takže jde o hodně - úspěch či neúspěch (tj. zejména schopnost dostat Teslu do zisku - prodat další statisíce aut se ztrátou automobilku nespasí) „trojky” velmi pravděpodobně rozhodne o její další existenci.













Tesla Gigafactory je stále hlavně Gigaconstructonsite, výstavba ale pokročila
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva