Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Podívejte se, jak se nové Audi A8 tiše a noblesně prohání po Ringu (videa)
21.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrchol luxusu německé značky bude světu představen v příštím roce. Ve stejné době dorazí i RS4 Avant, které bylo taktéž přistiženo na Nordschleife.
Budoucností Audi jsme se zabývali vcelku nedávno. Při té příležitosti jsme zmínili, že během příštích dvou let značka se čtyřmi kruhy ve znaku kompletně obmění své nejluxusnější portfolio. Jako první přitom dorazí nová generace A8, jíž můžeme očekávat na začátku příštího roku. Do té doby Audi hodlá vůz vyladit do naprosté dokonalosti, aby mohl lépe soupeřit s BMW řady 7 a Mercedesem třídy S. Ten se přitom zakrátko dočká faceliftu.
Zpět ale ke čtyřem kruhům, jejichž novinka byla aktuálně natočena na Nordschleife. Tedy poněkud nepřirozeném prostředí pro limuzínu, která se hodlá soustředit zejména na komfort. Ze záběrů je ovšem jasně patrné, že Audi A8 nehodlá strhat rekordy Severní smyčky. Mimo to si také můžeme konečně pořádně prohlédnout siluetu, která počítá s pozvolněji se svažující střechou. Spíše než typický sedan zde proto máme cosi na způsob čtyřdveřového kupé.
Kromě přitažlivého vzhledu by novinka měla nabídnout zejména semi-autonomní řízení, které zvládne převzít kontrolu nad vozem v nižších rychlostech. Dále pak bude mít řidič k dispozici virtuální kokpit či modernizovaný multimediální systém MMI s obrazovkou z organických diod.Pod kapotou se pak objeví plejáda šestiválcových, osmiválcových a dvanáctiválcových jednotek, o méně objemném agregátu prozatím nepadlo ani slovo.
Přesunout se tak můžeme v rychlosti k dalšímu modelu Audi, který brázdí Severní smyčku, a sice k RS4 Avant. I to se objeví během několika málo příštích měsíců, přičemž pod kapotou s největší pravděpodobností nabídne 2,9litrový šestiválec z Porsche Panamera 4S. Ve srovnání s touto pohonnou jednotkou však ta „sportovnější“ dostane jiné sání, výfuk či elektronickou řídicí jednotku.
Očekávat bychom měli výkon v pásmu 450 až 500 koní, což sice na překonání takového Mercedesu-AMG C 63 S stačit nebude, nicméně v kombinaci s pohonem všech kol by Audi mohlo disponovat zajímavější jízdní dynamikou. Ta je přitom naznačena na videu ze zmiňované Nordschleife, jíž RS4 Avant „brousí“ razantnějším způsobem než Audi A8.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejčtenější články
Lamborghini vyzvalo na souboj BMW M s označením CS. Zdánlivě nerovné klání skončilo ostudou slavné značky
13.2.2025Technik detailně ukázal, jak funguje přes 100 let starý převratný vynález, který pohřbil elektromobily. Nerozchodily to dodnes
13.2.2025Nenápadná 350koňová německá rodinná střela je k mání v krásném stavu, lidé ani netuší, jak moc je dnes levná
13.2.2025Slavný moderátor už vyzkoušel faceliftovanou Teslu Model Y. Změn je mnohem víc, než se dosud mohlo zdát
13.2.2025V Nizozemsku už zjistili, že kruhové objezdy mohou víc škodit než pomáhat, nahrazují je zpátky klasickými křižovatkami
13.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva