Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Plán B na záchranu Saabu je opět v koši, na stůl se vrací úvahy o bankrotu
7.12.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tvůrci seriálu Dallas si poslední měsíce musejí rvát vlasy z hlavy. Zvraty v jejich mýdlové opeře byly ničím proti tomu, co dnes zvládnou pánové Muller, Lofalk a Cain.
Poté, co prakticky neprůchodným stal záměr prodat celý Saab Číňanům, byl od dalších dílů Saabokalypsy na chvíli klid. Až v pondělí se současní majitelé firmy ozvali s tím, že mají plán B, který spočívá v prodeji menší než poloviční části firmy již známé čínské firmě Youngman a dosud nespecifikované čínské bance. Tehdy se zdálo, že něco podobného by mohlo být průchozí, po jediném dni se ale ukázalo, že není.
Vedení koncernu General Motors totiž včera ústy tiskového mluvčího Jima Caina dalo na vědomí, že ani takové řešení nepodpoří. V rozhovoru pro Detroit News to zaznělo jasně: „Prozkoumali jsme návrhu Saabu na změny týkající se způsobu prodeje společnosti. Nic v tomto návrhu nemění pozici GM. Nadále nemůžeme tuto transakci podpořit.”
Majitele Saabu to jistě nepotěšilo, šéf Swedish Automobile Victor Muller si z toho ale až takovou hlavu nedělá. Tedy alespoň ne veřejně. „Po pádu plánu B mám vždy plán C. Bankrot bude alternativou až v momentě, pokud plán C selže,” řekl Muller v rozhovoru pro švédský Dagens Industri.
Nucený správce Guy Lofalk, o němž jsme již též v minulosti ztratili pár slov, má ale na věc ještě trochu jiný názor. Ten švédskému tisku sdělil, že opět uvažuje o podání návrhu na zastavení celého procesu restrukturalizace, neboť se stále firmě nedostává peněz. „Musím neprodleně rozhodnout, jestli je opravdu možné pokračovat v této resrukturalizaci,” prohlásil mimo jiné Lofalk, je však nejisté, co svým vystoupením sleduje.
Jisté nicméně je, že do hry se se vší vervou opět vložily všechny zainteresované strany. Stále platí, že bychom si přáli, aby Saab dále existoval, na druhou stranu se pomalu začíná vykreslovat jiný ekonomický scénář: firmu zavřít a vydělat na prodeji práv k natočení filmu o jejím již skoro ročním boji o záchranu. Tak spletitý příběh může napsat snad jen sám život...


Nad Trollhattanem se znovu smráká. Pokolikáté už...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 7 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 9 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 10 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
dnesRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
dnes
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321