Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Pininfarina nakonec v rukou Indů neskončí, firma je krůček od bankrotu
29.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Indický koncern Mahindra požadoval v rámci převzetí odpis poloviny dluhu italské karosárny. S tím ovšem nesouhlasily tři ze čtyř bankovních věřitelů.
Italská karosárna Pininfarina nezažívá v posledních letech zrovna nejrůžovější období. Před dvěma roky se sice po dlouhé době dopracovala k zisku, o jejím aktuálním stavu to ale mnoho nesvědčí. Společnost se nyní musí potýkat s masivním dluhem 87 milionů Eur (cca 2,37 miliardy korun), který má u čtyř italských bank. Z toho důvodu ostatně majitelé karosárny zoufale hledali partnera, který by je ze šlamastyky vytáhl.
Ještě v březnu se přitom zdálo, že novým vlastníkem by se mohl stát indický gigant Mahinda & Mahindra. Nově ovšem italský list Il Messaggero informuje o krachu jednání, neboť tři z oněch čtyř bankovních domů odmítly návrh, který počítal s odpisem poloviny dluhu. Ač se tedy Indové zjevně učili vyjednávací taktice u Řeků, v tomto případě jde „pouze“ o záchranu jedné karosárny, nikoliv Eurozóny.
Momentálně tedy bude zajímavé sledovat, jak celá záležitost nabere na obrátkách. Podle listu se ovšem Pininfarina momentálně snaží dohodnout na restrukturalizaci celého dluhu, díky čemuž by karosárna mohla být zachráněna. Je přitom otázkou, zdá následně vstoupí do hry noví sponzoři, či zda budou obnovena jednání s indickou společností.
My přitom jen dodáme, že podle původních předpokladů chtěla Mahindra odkoupit většinový podíl ve firmě za 35 milionů Eur (955 milionů korun). Jakmile by pak byla uzavřena dohoda, investovali by Indové do firmy dalších 20 mil. Eur (545,5 mil. Kč), aby se produkční proces mohl opětovně rozjet. S tím je ale prozatím konec.






Karosárna Pininfarina se naposledy blýskla konceptem Ferrari Sergio...
...z nějž se vyklubala extrémně drahá produkční verze. Ani tak ovšem firmu nezachránila od masivního dluhu
Zdroj: Il Messaggero
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 2 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Dokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před hodinouŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 2 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 4 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 5 hodinamiDosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva