Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Peugeoty 508 RXH a 3008 Hybrid4: poloelektrické čtyřkolky na českém trhu
16.5.2012 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
České zastoupení značky Peugeot uvedlo na trh dva hybridní modely, které využívají pro pohon všech kol kombinaci turbodieselu a elektromotoru.
S hybridy jako by se u nás tento týden roztrhl pytel. Po představení dalších modelů s tímto druhem pohonu od Toyoty tu máme dva průkopníky z Evropy, kteří však používají turbodieselu pohánějící přední kola. Ty zadní má na starosti elektromotor. Koncern PSA tak dlouho vyvíjený hybridní pohon u značky Peugeot nejprve implantoval do crossoveru 3008 Hybrid4 a efektně vypadajícího kombi 508 s přídomkem RXH.
Model 508 RXH je nabízen pouze v jedné, dvousetkoňové verzi, připomínající svým vzhledem třeba Audi A6 Allroad. Jeho efektní vzhled doplňuje bohatá výbava (bezklíčový přístup, elektricky ovládaná přední sedadla, head-up displej, hliníková osmnáctipalcová kola, prosklená panoramatická střecha, zatmavená vrstvená skla s akustickou úpravou v bočních oknech, audio a navigační systém, atd.). Cena na českém trhu byla stanovena na 995 000 korun, což není sice málo, ale přesto si myslím, že tento vůz se bude prodávat dobře hlavně firemním zákazníkům. Vypadá hodně dobře, jeho praktičnost přidáním baterií do podlahy zavazadlového prostoru zas až tak neutrpěla a výhodou je zde pohon obou náprav.
O dvě stě tisícovek méně (799 900 Kč) pořídíte základní verzi hybridní 3008 (Active 99gr 2,0 HDI FAP 2-Tronic), která také kombinuje dvoulitrový turbodiesel o výkonu 120 kW (163 k) a elektrického motoru o maximálním výkonu 27 kW (37 k). Elektromotor i celá architektura pohonu je ale stejná jako u RXH, takže vůz může jezdit ve čtyřech režimech, které si řidič přepíná pomocí otočného ovladače na středovém tunelu. Zajímavostí je, že se oba hybridní modely nezbavili možnosti tažení přívěsu a na plnou baterii ujedou v případě čistě elektrického pohonu zhruba dva kilometry maximálně šedesátikilometrovou rychlostí. Větší stoupání či klesání však jen na „elektriku” nezvládnou, protože už jen kvůli tlaku v brzdovém okruhu se spustí spalovací motor.
Pokud vás tyto modely oslovily, u českých dealerů jsou od této chvíle bezpečně k mání.









Peugeot 508 RXH
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins