Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Peugeoty 508 RXH a 3008 Hybrid4: poloelektrické čtyřkolky na českém trhu
16.5.2012 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
České zastoupení značky Peugeot uvedlo na trh dva hybridní modely, které využívají pro pohon všech kol kombinaci turbodieselu a elektromotoru.
S hybridy jako by se u nás tento týden roztrhl pytel. Po představení dalších modelů s tímto druhem pohonu od Toyoty tu máme dva průkopníky z Evropy, kteří však používají turbodieselu pohánějící přední kola. Ty zadní má na starosti elektromotor. Koncern PSA tak dlouho vyvíjený hybridní pohon u značky Peugeot nejprve implantoval do crossoveru 3008 Hybrid4 a efektně vypadajícího kombi 508 s přídomkem RXH.
Model 508 RXH je nabízen pouze v jedné, dvousetkoňové verzi, připomínající svým vzhledem třeba Audi A6 Allroad. Jeho efektní vzhled doplňuje bohatá výbava (bezklíčový přístup, elektricky ovládaná přední sedadla, head-up displej, hliníková osmnáctipalcová kola, prosklená panoramatická střecha, zatmavená vrstvená skla s akustickou úpravou v bočních oknech, audio a navigační systém, atd.). Cena na českém trhu byla stanovena na 995 000 korun, což není sice málo, ale přesto si myslím, že tento vůz se bude prodávat dobře hlavně firemním zákazníkům. Vypadá hodně dobře, jeho praktičnost přidáním baterií do podlahy zavazadlového prostoru zas až tak neutrpěla a výhodou je zde pohon obou náprav.
O dvě stě tisícovek méně (799 900 Kč) pořídíte základní verzi hybridní 3008 (Active 99gr 2,0 HDI FAP 2-Tronic), která také kombinuje dvoulitrový turbodiesel o výkonu 120 kW (163 k) a elektrického motoru o maximálním výkonu 27 kW (37 k). Elektromotor i celá architektura pohonu je ale stejná jako u RXH, takže vůz může jezdit ve čtyřech režimech, které si řidič přepíná pomocí otočného ovladače na středovém tunelu. Zajímavostí je, že se oba hybridní modely nezbavili možnosti tažení přívěsu a na plnou baterii ujedou v případě čistě elektrického pohonu zhruba dva kilometry maximálně šedesátikilometrovou rychlostí. Větší stoupání či klesání však jen na „elektriku” nezvládnou, protože už jen kvůli tlaku v brzdovém okruhu se spustí spalovací motor.
Pokud vás tyto modely oslovily, u českých dealerů jsou od této chvíle bezpečně k mání.
Peugeot 508 RXH
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 11 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejčtenější články
- Motor V16 nového Bugatti poprvé předvedl svůj skutečný zvuk, v 500 km/h bude znít jako stíhačka z druhé světové
26.11.2024 - Luxusní Korejci se bojí návratu Trumpa do Bílého domu, také oni vsadili na jiný výsledek
26.11.2024 - Stylové SUV-kupé Renaultu dnes jako ojeté koupíte už za 350 tisíc. Spolehlivostí neohromí, ale vypadá šik
26.11.2024 - Nové fotky mýty opředené sbírky tisíců superaut sultána Bruneje dosvědčují, že je přesně tak šílená, jak se traduje
27.11.2024 - Mercedes jde ve stopách VW a oznámil tvrdé škrty. Chce ušetřit desítky miliard ročně, nevylučuje ani zavírání továren
27.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva