Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Peugeotu 208 se nedaří podle očekávání, značka od listopadu omezí výrobu
9.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzská značka ohlásila, že propustí kompletní noční směnu v továrně v Poisy, a že letos neprodá ani 175 000 kusů modelu 208. Navíc má být hůře.
Máte pocit, že automobilová Evropa se v posledních letech potácela v krizi? Pak vězte, že situace může být ještě podstatně horší. A velmi pravděpodobně bude - většina evropských trhů aktuálně hlásí rapidní sesuv a další měsíce mohou být pro některé firmy bojem o přežití.
Jednou z těch, kterým se aktuálně moc nedaří, je francouzský Peugeot. Ten oznámil, že od listopadu omezí i produkci svého nejnovějšího a nejperspektivnějšího modelu 208 propuštěním celé noční směny pracující v továrně v Poisy. A to přesto, že se po vozech VW Polo a Golf jedná o třetí nejprodávanější model v kategorii kompaktních a subkompaktních hatchbacků v celé Evropě. Jenže právě to je skupina, kde se opasky utahují nejvíce. Peugeot proto počítá s tím, že namísto 175 000 kusů letos prodá jen 140 000 exemplářů.
I to se ovšem zdá být odvážným předpoklaem. Za první čtyři měsíce prodeje (Peugeot 208 vstoupil na trh v dubnu) se totiž značce povedlo udat 74 487 vozů, přičemž mnohé z nich najdete u dealerů jako skladové zásoby. Vzhledem k tomu, že do konce roku zbývá naprosto stejná doba, ovšem s horšími prodejními ambicemi, tak možná Peugeot nesplní ani plán B.
Pomocnou ruku přitom modelová řada nemůže čekat ani od verze GTI, která se představila na autosalonu v Paříži. Hot hatch s výkonem 200 koní totiž bude k dispozici jen v omezeném množství, navíc na většině trhů až příští rok.
Peugeot 208 podle představitelů značky dorazil ve špatné době, která prodejům příliš nepřeje. Proto byl zredukován i plán na letošek, přičemž noční směna v továrně v Poisy má od listopadu padáka
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva