Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Peugeot iOn Cargo jako malá elektrická dodávka? Ani tohle fungovat nebude
24.7.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Elektromobily jsou při dnešní nabídce akumulátorů znovu odsouzeny k neúspěchu. Snaha zužitkovat jejich techniku v dalších a dalších modelech je někdy až úsměvná.
Peugeot iOn neboli převlečené Mitsubishi i-MiEV je jedním z těch elektromobilů, který by fungovat mohl. Je to ryze městské supermini s elektromotorem o výkonu 63 koní a kapacitou akumulátorů 16 kWh. To není mnoho (odpovídá to asi šesti litrům benzinu v konvenčním autě) a doba nabíjení také nebude sympatická (v u nás běžných zásuvkách téměř 10 hodin), ale pro občasné pojezdy po městě více nepotřebujete. Ano, je to jednoúčelové auto, ale taková Škoda Citigo nebo Smart ForTwo na tom nejsou o moc lépe i přes klasickou techniku - podobná auta v jejich využitelnosti limitují také jiné vlastnosti.
Problémem je cena, která se v závislosti na podmínkách toho kterého trhu pohybuje okolo 900 tisíc Kč. Za to si koupíte třeba špičkový kompakt BMW 125d, se kterým můžete dělat všechno od ježdění po městě až po cestování na dovolenou s parádní spotřebou. Vedle iOn, který má pro úsporu každé Watthodiny energie ošizená i světla pro denní světla, nedává absolutně žádný smysl. Takové auto se vzhledem k obtížně realizovatelnému většímu nájezdu velmi pravděpodobně nevyplatí ani někomu, kdo má elektřinu zdarma.
Peugeot se ale nevzdává a chce ukázat, že iOn může být k něčemu. Když ne pro osobní přepravu, tak co třeba jako dodávka? Tak je zamýšlena i verze Cargo, jejíž premiéra byla včera avizována pro zářijový autosalon užitkových aut v Hannoveru. Podrobnější parametry zatím nemáme, z jediné uvolněné fotky i logiky věci je ale zřejmé, že vůz bude zbaven zadních sedadel a bočních skel a nabídne za předními cestujícími pouze místo pro náklad, pravděpodobně oddělené nějakou tou přepážkou.
Ložná plocha či objem nákladu, který iOn Cargo pojme, nejsou známy, technicky ale bude vůz nezměněn, a to znamená i papírový dojezd 150 km na jedno nabití daný mimo jiné výše zmíněnou technikou.
Nakonec proč ne, ale háčkem je opět cena - v Německu bude vůz, který byl připraven ve spolupráci Peugeotu a firmy Sortimo, stát 29 390 Eur, tedy asi 750 tisíc Kč. Ne, ani tohle jako elektromobil smysl nedává...
Kdy už výrobci přiznají, že smysluplný, široce uplatnitelný elektromobil se zatím vyrobit prostě nedá...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 2 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 3 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 5 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 12:35 - HondaMan
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 11:57 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus